PL
Przedstawiono wyniki badań Pentora. Stwierdzono, że decydując się na wybór środków ochrony roślin kierownicy gospodarstw kierują się wiedzą, uwzględniając przy tym szczególnie skuteczność działania oraz cenę. Większość badanych przy wyborze producentów środków ochrony roślin bierze pod uwagę więcej niż jedną markę. O wyborze miejsca zakupu decydują głównie ceny preparatów, bliskość gospodarstwa oraz dostępność w chwili zakupu. Kierownicy posiadający średnie lub wyższe wykształcenie oraz reprezentujący duże gospodarstwa w decyzjach zakupowych uwzględniają konsultacje.
EN
In their decisions concerning the purchase of crop protection products farm mangers are usually led by their own knowledge, a principally take into account effectiveness and price. Most respondents, when considering products to buy, usually take into account more than one producer brand, yet the final choice is in line with loyalty towards previously used products. The choice of sales outlet used is made mostly on pricing, proximity to the farm and availability at moment of purchase. Managers with secondary or higher education, and representing large farms attach high importance to the results of professional consultancy in their buying decisions. The producer 's brand and products' effectiveness are also mentioned among the main factors in choice of crop protection products amongst this farmer segment.