PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 02 | 2 |

Tytuł artykułu

Wpływ promocji usług agroturystycznych na podnoszenie efektywności ekonomicznej gospodarstw rolnych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The influance of the agroturism services promotion on rising the economic effectiveness of the farms

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Agroturystyka dla wielu obszarów wiejskich jest zjawiskiem aktywizującym je gospodarczo. Rozwój agroturystyki nie oznacza wyłącznie korzyści ekonomicznych. Jest to ten rodzaj turystyki alternatywnej, który również sprzyja zachowaniu i ochronie środowiska przyrodniczego i kulturowego, postrzegany jest więc jako jeden ze sposobów zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich. Pojawia się więc potrzeba wypracowania skutecznych metod i programów działań zapewniających pełną, profesjonalną promocję i dystrybucję produktu jakim jest agroturystyka. Promocja i działalność informacyjna posiada wiele środków i możliwości do kształtowania popytu na usługi agroturystyczne, dając jednocześnie szansę ekologizacji obszarów wiejskich. Według nowych struktur organizacyjnych, Dyrekcja Polskiej Organizacji Turystycznej ds. Marketingu i Promocji powinna opracować wyraźne warunki rozwoju agroturystyki, sformułować ogólnopolski program aktywizacji wsi, aby produkt turystyczny wsi polskiej mógł spełniać kryteria stawiane innym krajom Europy I aby podążał w kierunku ekorozwoju.
EN
Agrotourism is for many rural regions the incentive for economic development. The development of agrotourism does not mean only economic benefits. This is a the kind of alternative tourism which helps to protect the natural and cultural environment, so it is considered as one of the ways of the balanced development of rural regions. So there is a need for working out the effective methods and programs ensuring full and professional promotion and distribution of agrotourism. Promotion and informational activities has many means and possibilities for forming the demand for agrotourism services, giving the chance make the rural regions nature friendly. According to the new organizational structure, the Management of Polish Tourism Organization of Marketing and promotion should work on the clear conditions of the agrotourism development, form the countrywide program of the activation of rural regions, so that the tourism related product of Polish rural regions could meet the standards of other European Countries and could be directed towards the ecological development.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

02

Numer

2

Opis fizyczny

s.182-186,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów

Bibliografia

  • Guzik. C. (1999): Warunki rozwoju agroturystyki w południowo-wschodniej Polsce. [W:] Przemiany gospodarcze struktur przestrzennych w procesie przechodzenia do gospodarki rynkowej, pod red. R. Orłowskiego i Z. Zioło. Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu, Zamość; 42-43.
  • Drzewiecki M. (1995): Agroturystyka. Instytut Wydawniczy „Świadectwo", Bydgoszcz; 27.
  • Drzewiecki M. (1993): Problemy rozwoju agroturystyki w latach dziewięćdziesiątych. „Problemy Turystyki", nr 5, 26-27 i 27-28.
  • Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa; 121.
  • Wojciechowska J. (1992): Aktywizacja wsi przez działalność turystyczną (poradnik praktyczny dla samorządów lokalnych i mieszkańców wsi). Katedra Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego. Wydano na zlecenie Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki, Warszawa; 33-35.
  • Ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska, Dz.U. z 1994 r. nr 49, poz.186, z późn. zm., art.3 pkt. 3

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-96c0eebb-ceee-4c3c-a093-d319246f2313
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.