PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 4 |

Tytuł artykułu

Ceny skupu żywca wieprzowego, ceny producenta i ceny detaliczne produktów wieprzowych w Polsce w latach 2007-2009

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The buying price of pigs, producer prices and retail prices of pork products in the years 2007-2009

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem badań była analiza powiązań cen skupu żywca wieprzowego oraz cen z produkcji detalicznej produktów oraz wyrobów wieprzowych w Polsce w latach 2007-2009. Na podstawie badań stwierdzono, wysoki udział ceny skupu żywca wieprzowego od producenta mięsa wieprzowego w cenie z kością (z/k), tj. 31,8S%, podobnie w cenie detalicznej mięsa wieprzowego z/k tj. 28,37%. Wykazano bardzo silny dodatni związek cen skupu żywca wieprzowego z cenami producenta mięsa wieprzowego z/k (wsp. korelacji Pearsona od 0,9S7S do 0,9621). Podobnie było przy zależności cen skupu żywca wieprzowego i cen detalicznych mięsa wieprzowego z/k (wsp. korelacji od 0,9074 do 0,9402).
EN
The study analyzed the links pig purchase prices and producer prices and retail prices of individual products and the felling ofpork in Poland in 2007-2009. On the basis of studies found a high share purchase price ofpigs in the producer price ofpork 31.85%, as did the share of the retail price ofpork 28.37%. A very strong positive relationship procurement prices to the prices of pig meat from the manufacturer (al Pearson correlation from 0.9575 to 0.9621). Similarly, it was based on purchase prices of pigs and retail pork prices to (et al correlation from 0.9074 to 0.9402). This situation was beneficial to farmers because the higher procurement prices have driven the retail price on the market.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

12

Numer

4

Opis fizyczny

s.332-335,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Instytut Zootechniki - Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie
  • Instytut Zootechniki - Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie
autor
  • Instytut Zootechniki - Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie

Bibliografia

  • Ceny w Gospodarce Narodowej w 2007, 2008, 2009 roku. 2008-2010: GUS, Warszawa.
  • Hamulczuk M. 2006: Cykliczne zmiany na rynku trzody chlewnej w Polsce. Rocz. Nauk. Roi., seria G, t. 92, z. 2, s. 42-S1.
  • Hamulczuk M. 2008: Zróżnicowanie cen trzody chlewnej w Polsce w ujęciu regionalnym. Rocz. Nauk. Rol., seria G, t. X, z. 4, s.117-123.
  • Kozłowski W. 2008: Ceny i marże w łańcuchu marketingowym produktów mięsnych. Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 4, s. 96-100.
  • Rószkiewicz B. 2002: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. PWN, Warszawa, s. 143.
  • Witczak A. 2008: Relacje cenowe żywca wieprzowego w Polsce i Unii Europejskiej. Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 1, s. S42-S46.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-8a95afa3-ea7e-428b-9e5b-87db893fbed8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.