PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2017 | 63 | 2 |

Tytuł artykułu

Implementation of ambient marketing by organizations in Poland

Autorzy

Warianty tytułu

PL
Wdrażanie ambient marketingu przez organizacje w Polsce
RU
Vnedrenie ambient-marketinga organizacijami v Pol'she

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The paper deals with the matters concerning the marketing function management within an organization, concentrating on unconventional promotional instrument - ambient marketing. After putting into scrutiny the very idea and main features of ambient marketing, the research results concerning activity and views of Polish organizations in this field are presented and commented. Finally, the author defines the scale, objectives and perception of efficiency of ambient campaigns in Poland. This is the research article.
PL
W artykule poruszono kwestie dotyczące marketingowej funkcji zarządzania w organizacji, skupiając się na niekonwencjonalnym narzędziu promocyjnym – ambient marketingu. Po dokładnym zbadaniu samej idei i głównych cech ambient marketingu przedstawiono i skomentowano wyniki badań dotyczące działań i zapatrywań polskich organizacji w tej dziedzinie. Na koniec autor określa skalę, cele i percepcję skuteczności kampanii ambient marketingu w Polsce. Artykuł ma charakter badawczy.
RU
Статья посвящена вопросам, касающимся маркетинговой функции управления в организации, и сосредоточивается на неконвенциональном инструменте продвижения – ambient-маркетинге. Изучив детально саму идею и основные черты ambient-маркетинга, автор представил и обсудил результаты исследований деятельности и мнений польских организаций в этой области. Наконец, автор определил масштаб, цели и восприятие эффективности ambient-мероприятий в Польше. Статья имеет исследовательский характер.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

63

Numer

2

Opis fizyczny

p.94-102,ref.

Twórcy

autor
  • Faculty of Management, Land Forces Academy of Land Forces named after Tadeusz Kosciuszko in Wroclaw, Czajkowskiego 109, 51-150 Wroclaw, Poland

Bibliografia

  • Balter D., Butman J. (2007), Poczta pantoflowa – sztuka marketingu szeptanego, Helion, Gliwice.
  • Beckwith H. (2006), Cztery klucze do nowoczesnego marketingu, Helion, Gliwice.
  • Borghini S., Visconti L.M., Anderson L., Sherry Jr. J.F. (2010), Symbiotic postures of commercial advertising and street art: Implications for creativity, “Journal of Advertising”, No. 3/39.
  • Cova B., Saucet M. (2015), The Secret Lives of Unconventional Campaigns: Street Marketing on the Fringe, “Journal of Marketing Communications”, No. 21(1).
  • Czerniawska E., Czerniawska-Far J. (2005), Psychologia węchu i pamięci węchowej, WAiP, Warszawa.
  • Fonfara K. (2004), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Hughes M. (2008), Marketing szeptany, MT Biznes, Warszawa.
  • Levinson J.C. (2007), Guerilla Marketing. Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from your Small Business, 4th Edition, Houghton Mifflin, Boston.
  • Levinson J.C. (2006), Reklama partyzancka – efektywna strategia dla małej firmy, Helion, Gliwice.
  • Lindstrom M. (2009), BRAND sense − marka pięciu zmysłów, Helion, Gliwice.
  • Lisiecki M. (2010), Konieczność zmian oraz ogólne zasady ich wprowadzania w organizacjach, (in:) Lisiecki M. (Ed.), Zmiany jako czynnik rozwoju organizacji, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.
  • Mazurek G. (2007), Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Newsom D., Scott A., Vanslyke T. J. (2013), This is public relations. The realities of public relations, Wadsworth, Boston.
  • Vitale J. (2008), Nowa psychologia sprzedaży i marketingu, Helion, Gliwice.
  • Żukowska J. (2010), Odmiany ambient marketing jako współczesna forma marketingu, (in:) Bajdak A., Nowak M., Samborski A., Zawadzki H. (red.), Zarządzanie. Informatyka. Dylematy i kierunki rozwoju, Centrum Badań i Ekspertyz UE, Katowice.
  • Rynek ambientu w Polsce. Opinie i oceny, (2012), a report drown up by TNS OBOP, commissioned by Krewcy Krawcy agency, Warszawa.
  • http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=845 [access: 17.12.2015].
  • http://www.labber.pl/konsumenci-sa-coraz-mniej-podatni-na-reklamy/ [access: 20.12.2015].
  • http://www.blog.ambnetmedia.pl/projekty-zrealizowane/ambient-marketing-czyli-odejscie-odstandardu/ [access: 20.11.2015].
  • http://www.mp-studio.pl/spadek_skutecznosci_reklamy/ [access: 20.11.2015].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-85143bed-68ab-476b-b4e3-39d6aac6463c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.