PL
Opakowania coraz wyraźniej stają się elementem globalnych trendów zarówno marketingowych, jak i ogólniej - społecznych. Jednym z takich trendów, wiążących się z koncepcją marketingu 3.0 Kotlera, jest postrzeganie konsumenta jako człowieka z całą jego złożoną osobowością oraz zachęcanie go do indywidualnego wykorzystania produktów. Sprawia to, że rozwój rozmaitych rodzajów interaktywnych opakowań bazujących na indywidualności kupującego staje się w ostatnich latach bardzo szybki. Dzięki nowym technologiom, wspieranym przez ogromną konkurencję rynkową, w XXI w. użycie opakowania nie jest już kwestią czysto praktyczną, mierzoną jedynie komfortem klienta. Staje się ono w rzeczywistości zabawą, samo zaś opakowanie - zabawką, pozwalającą konsumentowi na powrót do dzieciństwa, okresu nieskrępowanego tworzenia.
EN
Today packaging has become a part of global trends in both marketing and social life generally. One of these trends, connected in fact with Kotler's concept of marketing 3.0, is perception of the consumer as a human being with personality traits, and encouraging him to the individual use of products. It results in recently extremely rapid development of various types of interactive packaging based on the features of the buyer. Thanks to the development of new technologies, supported and accelerated by a huge competition in the market, in the twenty-first century, employment of packaging is no longer purely practical matter, measured only by customer comfort. It becomes, in fact, fun, and packaging itself- a toy, allowing consumers to return to their childhood, period of unrestrained creating.