PL
Celem pracy było rozpoznanie formy graficznej (projektowej), jaką najczęściej przyjmują witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych. W pracy postawiono pytanie badawcze, czy najnowsze trendy projektowe znajdują zastosowanie w projektach takich witryn. Badaniom inspekcyjnym poddano 282 witryny obiektów, które zadeklarowały, że prowadzą działalność agroturystyczną. W trakcie badań inspekcyjnych weryfikowano występowanie koncepcji projektowych, m.in.: responsive web design, one-page, long-page, flat design, ma-terial design, a także hero image. W zbiorze badanych witryn nie odnotowano ani jednej utworzonej w koncepcji flat design lub material design. Najpopularniejszym rozwiązaniem projektowym była tzw. karuzela obrazów. Tylko jedną witrynę oceniono jako zgodną z trendem one-page design. Nieco większą popularnością cieszyły się koncepcje responsywności oraz hero image. Witryny z badanego zbioru były w większości wykonane w klasyczny, zachowawczy sposób, według standardów projektowych z lat 2008–2012.
EN
The aim of the paper was to recognize the graphic (design) form taken most frequently by the websites of agrotouristic farms and whether the newest design trends are applied in designs of such websites. 282 websites were subject to the inspective surveys, which declared that they are con-ducting agritourism activities. Occuring design concepts such as: responsive web design, one-page, long-page, flat design, material design and hero image were verified during the tests. Not one flat design or material design created in the concept were noted in the set of the surveyed websites. The most popular design solution was so called a carousel of images. Only one website was estimated as compatible with the trend called one-page design. Concepts of responsiveness as well as hero image were slightly more popular. The websites from the tested set were mostly performed in a classic, conservative way according to the design standards from the years 2008–2012.