PL
Badaniami objęto 41 mleczami w okresie czterech lat 2002-2008. Celem badań było określenie wpływu asortymentu produktów mleczarskich na wartość sprzedaży tych mleczarni. Badania wskazują, że mleczarnie znacząco (średnio o 63,2%) zwiększyły wartość sprzedaży swoich produktów mleczarskich. Na zwiększenie wartości tej sprzedaży miał istotny wpływ asortyment tych produktów. Potwierdzają to stosunkowo wysokie współczynniki korelacji liniowej Pearsona między wartością sprzedaży badanych mleczarni, a szerokością i długością ich asortymentu produktów mleczarskich.
EN
This paper identifies and examines an impact of milk products assortment on sale value of those dairies Survey concerned 41 milk cooperatives within four years. It shows significant increase (average about 63,2%) of milk products sale value. Considerable sale improvement was influenced by milk products assortment. Above mentioned is acknowledged by very high coefficients of Pearson’s linear correlation between sale value of surveyed dairies and their milk products assortment’s width and length.