PL
Celem artykułu jest ocena poziomu gotowości polskich konsumentów do zwiększenia spożycia dziczyzny w najbliższych 2 latach oraz poznanie najistotniejszych dla badanych cech dziczyzny, które mogą wpłynąć na podjęcie decyzji o jej spożywaniu. Wykorzystano dane pochodzące z ogólnopolskiego badania ilościowego zrealizowanego w 2013 roku na podstawie kwestionariusza wywiadu osobistego. Badanie przeprowadzono na próbie 1000 dorosłych mieszkańców Polski. Stwierdzono, że co drugi respondent (53%), który do tej pory nie spożywał dziczyzny, wykazuje gotowość do wzrostu poziomu jej konsumpcji w najbliższych 2 latach. Większą skłonnością do zwiększenia spożywania dziczyzny charakteryzowali się mężczyźni, mieszkańcy dużych miast, osoby bardziej wykształcone w wieku od 31-40 lat. Konsumenci cenią mięso pochodzące z dzikich zwierząt ze względu na składniki odżywcze, ekologiczne pochodzenie oraz smak.
EN
The aim of the publication was to assess the level of preparedness of Polish consumers to increase consumption of venison in the next 2 years and know the most important features for the test game meat, which may affect the decision about her eating. Used data from a nationwide quantitative survey realized in 2013 on the basis of a questionnaire personal interview. The survey was sent to 1,000 adult residents of Polish. It was found that every second respondent (53%), which has so far not eat venison, shows a willingness to increase the level of its consumption in the next 2 years. Greater propensity to increase consumption of venison were characterized by men, residents of large cities, higher educated people aged 31-40 years. Consumers prefer meat from wild animals because of the nutrients, organic origin and taste.