PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 23 | 2 |

Tytuł artykułu

Wybrane elementy strategii marketingu w przedsiębiorstwie branży spożywczej

Warianty tytułu

EN
Selected elements of marketing strategy in the food company

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W artykule zwrócono uwagę na szczególnie istotne elementy strategii marketingowej dla organizacji branży spożywczej związa¬ne ze zdefiniowaniem potrzeb i wymagań rynku. Dokonano przeglądowej prezentacji danych statystycznych odnośnie dynamiki produkcji sprzedanej artykułów spożywczych w ostatnich latach, -wskazując na dość wysoką pozycję polskich producentów na rynku unijnym i światowym. Omówiono istotność -wdrożenia systemu HACCP gwarantującego jakość i bezpieczeństwo produktów żywnościowych zarówno dla konsumentów jak i producentów.
EN
In this paper particularly attention was pointed out to particularly important elements of a marketing strategy for the organization of the food industry which are associated with defining the needs and requirements of the market. Review presentation of statistical data concerning the dynamics of sold production of food products in recent years, indicating a fairly high ranking Polish producers on the EU market and worldwide. The importance of the implementation of the HACCP was discussed. System HACCP is treated as tool to ensure the quality and safety of food products for both consumers and producers.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

23

Numer

2

Opis fizyczny

s.138-142,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Materiałoznawstwa Technologii i Wzornictwa, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Radom
autor
  • Wydział Materiałoznawstwa Technologii i Wzornictwa, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Radom

Bibliografia

  • [1] BEKAS W., KOWALSKA D., KOWALSKI B. 2006. Acrylamide in commercial potato chips from Warsaw Market. Polish Journal of Food and Nutrición Science, Vol. 15/56, 391-394.
  • [2] JEVSNIKM., HLEBEC V., RASPOR P. 2008. Food safety knowledge andpractices amongfoodhandlers in Slovenia. FoodControl, 19, 1107-1118.
  • [3] JOHANN M. 2012. Empowerment w strategii marke-tingowej przedsiębiorstw usługowych. Postępy Techni¬ki Przetwórstwa Spożywczego, 1, 156-159.
  • [4] KOTLER F. 2005. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wydanie II. Poznań, REBIS.
  • [5] KOWALSKA M., WERPACHOWSKI W. 2008. Za-rządzanie przedsiębiorstwem stosującym system pre- wencyjno - zapobiegawczy HACCP, [w:] „Zarządza¬nie organizacjami w teorii i praktyce". Pod red. Wie¬sław Kowalczewski, Wiesław Matwiejczuk, Warsza¬wa, Wyd. Difin, 203-212.
  • [6] KOWALSKA M., WERPACHOWSKI W., ŻBI-KOWSKA A. 2010. Zarządzanie jakością w przykła-dowej firmie branży spożywczej, [w:] Zarządzanie ja-kością wybranych procesów pod red. Jerzego Żu- chowskiego, Radom, Wydawnictwo Naukowe ITE, str.103-110.
  • [7] LEWICKI P. 2006. Projektowanie procesu technolo-gicznego z punktu widzenia bezpieczeństwa żywności, [w:] Jakość i bezpieczeństwo żywności. Uwarunkowa-nia surowcowe, technologiczno-produkcyjne i prawne, pod red. Witrowa-Rajchert D., Nowak D., Warszawa, Wyd. SGGW, 137-157.
  • [8] MCMEEKIN T.A., BARANYI J., BAWMAN J. 2006. Information system in food safety manegment. International Journal of Food Microbiology, 112 (3), 181-194.
  • [9] OBIEDZIŃSKI M.W., KORZYCKA-IWANOW M. 2005. Zanieczyszczenia chemiczne żywności - krytycz-ne wyróżniki jakości i bezpieczeństwa żywności. Prze-mysł Spożywczy t. 59, nr 2, 10-14.
  • [10] SILK J. A. 2008. Czym jest marketing. Poznań, Dom Wydawniczy REBIS.
  • [11] TARCZYŃSKA S., KORĘKIEWICZ J. 2006. Za-stosowanie metody QFD w procesie doskonalenia jo-gurtów smakowych, [w:] Innowacyjność w kształtowa- niujakości wyrobów i usług pod red. J. Zuchowskiego, Radom, Politechnika Radomska, 244-252.
  • [12] www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=17188
  • [13] www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/RS_rocznik_prze- myslu_2012.pdf
  • [14] www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/rs_rocznik_rolnic- twa_2012.pdf

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-6b9e9a8b-879d-48b0-aa05-2a6b5fc9acd7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.