Industrial Institute of Agricultural Engineering, Poznan, Poland
Bibliografia
1.Alexander L., Donath M., Hennessey M., Morellas V., Shankwitz C., A Lateral Dynamic Model of a Tractor- Trailer Experimental Validation, University of Minnesota, MN 55455, MNRC - 97/18, 1996.
2.Allen R.W., Szostak H.T., Rosenthal T.J., Analysis and Computer Simulation of Driver/Vehicle Interaction, SAE Transactions, 871086, 1987.
3.Bell, T., O’Connor, M.L., Elkaim, G., and Parkinson, B., Realistic Autofarming: Closed-Loop Tractor Control over Irregular Paths using Kinematic GPS, Navigation,Journal of the Institute of Navigation, Vol. 47, No. 3, 1998, pp. 23-36.
4.Boyer F., Lamiraux F., Trajectory perturbation applied to kinodynamic motion planning for realistic car model [online], IEEE International Conference on Robotics and Automation, Orlando, 2006. Dostępny w Internecie [dostęp 21.05.2008]: http://www.laas.fr/~florent/ publi/06icra2.html.
5.Burski Z., Krasowski E., Maszyny i urządzenia transportowe w przemyśle rolno-spożywczym, Wydaw. Akademii Rolniczej, Lublin, 2000.
6.Burski Z., Krasowski E., Systemy komputerowe, symulacja i modelowanie w środkach transportu rolniczego, Wydaw. Akademii Rolniczej, Lublin, 2000.
7.Burski Z., Krasowski E., Kulewicz W., Badania operatora agregatu maszynowego jako rolniczego systemu antropotechnicznego (SAT), Motrol : motoryzacja i energetyka rolnictwa 2011 T. 13 D, pp. 6-13.
8.Chargin M., Bella D., Tire Models For Use In Dynamic Analyses, SAE Paper No. 2005-01-2382, 2005.
9.Cieślikowski B., Pedryc N., Koncepcja nadzoru nad maszynami przez komputer pokładowy ciągnika w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem magistrali informatycznej LIN. Inżynieria Rolnicza, Nr 9 (118), pp. 29-34, 2009.
10.Coleman T., Branch M. A., Grace A., Optimization Toolbox For Use with Matlab. User Guide version 2, The Math Works Inc., 1999.
11.Coulter R. C., Implementation of the Pure Pursuit Path Tracking Algorithm, Carnegie Mellon Robotics Institute Technical Report, CMU-RI-TR-92-01, 1992.
12.Dreszer K. A., Globalny system pozycjonowania i możliwości wprowadzenia go w polskim rolnictwie, Inżynieria Rolnicza, Nr 10 (70), 2005, pp. 57-63.
13.Martins F. N., Celeste W. C., Carelli R. C., Sarcinelli-Filho M., Bastos-Filho T. F., Adaptive Dynamic Controller for Autonomous Mobile Robot TrajectoryTracking,” Control Engineering Practice, No. 16, 2008, pp. 1354-1363.
14.Merkisz J., Mazurek S., Pielecha J., Pokładowe urządzenia rejestrujące w samochodach, Politechnika Poznańska, 2007.
15.Pawłowski T., Kromulski J., Identyfikacja czasu reakcji kierowcy w aspekcie bezpieczeństwa ruchu maszyn rolniczych, Journal of Research and Application In Agricultuaral Engineering, vol. 53, nr 4, pp. 33-36, 2008.
17.Szczepaniak J., Symulacja zachowań dynamicznych maszyn rolniczych z uwzględnieniem kryterium stateczności dla potrzeb bezpieczeństwa ruchu, Komitet Techniki Rolniczej PAN Polskie Towarzystwo Inżynierii Rolniczej, Kraków, rok XII, 8(106), 2008.
18.Tajanowskij G., Tanaś W., Tajanowskij A., Operating conditions of wheel drives of acive semi-trailers, Teka Komis. Mot. Energ. Rol. 2008 T. 8, pp. 257-265.
19.Szymanek M., Tanaś W., Motoryzacja i energetyka rolnictwa. MOTROL 2007, Aktualności Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie 2008 R. 12 nr 2 (46), p. 21.
20.Wit, J., Crane, C.D., and Armstrong, D., “Autonomous Ground Vehicle Path Tracking,” Journal of Robotic Systems, Vol. 21, No. 8, 2004, pp. 439-449.
21.Woźniak D., Kukiełka L., Umiejętności kierowcy jako funkcja sprawności psychicznej, XI Słupskie Forum Motoryzacji, Innowacje w motoryzacji dla ochrony środowiska, pp. 261-274, Starostwo Powiatowe w Słupsku, 2008.