PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 16 | 3 |

Tytuł artykułu

Intellectual challenges of physical education

Autorzy

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN

Wydawca

-

Rocznik

Tom

16

Numer

3

Opis fizyczny

p.281-290,ref.

Twórcy

autor
  • Department of Bases of Health Education, University School of Physical Education in Poznan, Poznan, Poland

Bibliografia

  • [1] Bishop G., Psychologia zdrowia (Health psycho¬logy), Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2000.
  • [2] Capra F., Punkt zwrotny (The Turning Point), Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1987.
  • [3] Daniel F.M., Bergman-Drewe S., Higher-order thinking, philosophy, and teacher education in physical education. Quest, 1998, 50, pp. 33-58.
  • [4] Demel M., O trzech wersjach teorii wychowania fizycznego (On three varieties of physical education), AWF - wydawnictwo skryptowe, 106, Kraków 1990.
  • [5] Demel M., Wychowanie zdrowotne: geneza, roz¬wój, stan posiadania, perspektywy (Health educa¬tion: origins, development, current situation, prospects). Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1992, 1, pp. 4-8.
  • [6] Gerber M., Physical education around the World - A qualitative approach to describe the current situation of school physical education. Available from: URL: http://www.gih.se/templates/ihs/download.
  • [7] Grabowski H., Co koniecznie trzeba wiedzieć o wy¬chowaniu fizycznym (What one should know about physical education?). Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.
  • [8] Grabowski H., Czy dezintegracja nauk o kulturze fizycznej jest nieuchronna (Is the disintegration of physical culture sciences inevitable?) Wychowanie Fizyczne i Sport, 1997, 3, pp. 3-12.
  • [9] Grabowski H., Pedeutologiczne aspekty reformy systemu edukacji (Pedeutological aspects of the education reform) Wychowanie Fizyczne i Zdrowot¬ne, 1999, 1, pp. 4-7.
  • [10] Hardman K., & Marshall J.J., World-wide Survey of the State and Status of Physical Education in Schools. Paper, World Physical Education Summit, Germany, Berlin 1999, 3-5 November.
  • [11] Hardmann K., Physical education in schools: a glo¬bal perspective. Kinesiology, 2008, 40, 1: pp. 5-28.
  • [12] Krawański A., Ciało i zdrowie człowieka w nowo¬czesnym systemie wychowania fizycznego (Human body and health in the modern system of physical education), Wyd. AWF, Poznań 2003.
  • [13] Lipoński W., Media a zaniedbania wychowania fizycznego i olimpijskiego, (Mass-media and the negligence of physical and Olympic education), (in:) II Międzynarodowa Konferencja "Media a edu¬kacja", Poznań 18-21 IV 1998 (The 2nd Internatio¬nal Conference "Media and Education" April 18-21, 1998, Poznań), Strykowski Wacław, ed., eMPi2, Poznań 1998, pp. 153-161.
  • [14] Melosik Z., Tożsamość, ciało i władza (Identity, body, authority), Poznań-Toruń 1996.
  • [15] Pawłucki A., Ewolucja teorii wychowania w naukach o kulturze fizycznej (Evolution of the theory of education in physical culture sciences), Wyd. AWF Warszawa 1982.
  • [16] Pawłucki A., Pedagogika wartości ciała (Pedagogy of the human body values). Wyd. Uczelniane AWF w Gdańsku, Gdańsk 1996.
  • [17] Pilikiewicz M., Autoterapia - przegląd krytyczny. Promocja zdrowia a medycyna naturalna (Self- therapy - a critical review. Health promotion and alternative medicine), (in:) J.B. Karski, Z. Słońska, B.W. Wasilewski, eds, Promocja zdrowia (Health promotion). Wyd. Ignis, Warszawa 1992, pp. 396¬-413.
  • [18] Woynarowska B., Rozwijanie umiejętności życio¬wych w edukacji szkolnej (Development of life skills in school education) Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 2001, 1, pp. 9-13.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-5ac4e56d-c696-4c87-9aef-bc9be6040632
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.