PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2013 | 45 | 09 |

Tytuł artykułu

Opinie kadry kierowniczej jako ocena systemu zarządzania jakością

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Analyzing construction company management staff opinion as a tool of assessment of quality management system

Języki publikacji

PL

Abstrakty

EN
The paper presents the example of assessment of quality management system based on ISO 9001 in one of the biggest polish construction companies - ERBUD SA with conclusions from the poll carried out among management staff of this company. In particular the attention has been devoted to investigate, whether according to management staff opinion the quality management system benefits to the company, with advantages indicated in literature of the problem.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

45

Numer

09

Opis fizyczny

s.21-26,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • 1. Buszko A., Fadrowski S., Normy ISO w budowlanym procesie inwestycyjnym. Problemy Jakości 11/2011.
  • 2. Cholewicka-Goździk K., Samoocena. Problemy Jakości 06/2011.
  • 3. Chomczyk Z., Model oceny/samooceny efektywności i skuteczności funkcjonowania zintegrowanego systemu zarządzania jakością, środowiskiem oraz bhp w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Problemy Jakości 04/2003.
  • 4. Durok, A., Zarządzanie przez jakość w polskich firmach. Problemy Jakości 12/2000.
  • 5. EN ISO 9001:2008. Quality management systems - Require- ments.
  • 6. ERBUD SA Jednostkowe sprawozdanie finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2012 roku. 26 kwietnia 2013 roku.
  • 7. Fajczak-Kowalska A., Miłosz P, Problemy z wdrażaniem Systemu Zarządzania Jakością. Problemy Jakości 03/2011.
  • 8. Gruszka A., Niegowska E„ Zarządzanie jakością. Komentarz do norm serii ISO 9000. PKN. Warszawa 2009.
  • 9. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami. PWN. Warszawa 2008.
  • 10. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN. Warszawa 2005.
  • 11. http://notowania.pb.pl/stocktable/GPWAKCJE, [data odczytu 30.04.2013 r. godz. 17.30]
  • 12. Jedynak P., Ocena znormalizowanych systemów zarządzania w polskich organizacjach. Problemy Jakości 03/2006.
  • 13. Kafel P., Sikora T., Salerno-Kochan M., Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie. 2004. Zeszyt nr 653.
  • 14. Kowalczyk Z., Zabielski J., Aktualny stan w zakresie certyfikacji systemów zapewnienia jakości w przedsiębiorstwach budowlanych. Problemy Jakości 09/2001.
  • 15. Krawczyk L„ Wytyczne normy ISO 9004:2009. Problemy Jakości 05/2011.
  • 16. Księga Jakości ERBUD SA. Wydanie IV. 31.12.2009.
  • 17. Lam S. Y. W., Tang C. H. W., Role of Surveyors under ISO 9000 in the Construction Industry. Journal of Surveying Engineering 11/2002.
  • 18. Lisiecka K, Ocena systemu zarządzania jakością wyrobów i usług. Warunki ekonomiczno-finansowe firmy (według metodyki standardu ISO 10014/DIS:2005). Problemy Jakości 05/2006.
  • 19. Lisowski J. L., Funkcjonowanie systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach budowlanych. Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. 2002. Zeszyt nr 22.
  • 20. Łuczak B., Geneza zmian w normie ISO 9001:2008 (4). Problemy Jakości 05/2011.
  • 21. Łukasiński W., Sikora T., Ciągłe doskonalenie. Problemy Jakości 10/2009.
  • 22. Musiał M., Badania systemów zarządzania jakością z wykorzystaniem parametrycznej metody oceny. Problemy Jakości 12/2004.
  • 23. Pacana A., Stadnicka D., Wdrażanie i audytowanie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2000. OWPRz. Rzeszów 2006.
  • 24. Pheng L. S., Hou C. W., Middle Managements Influence on the Effectiveness of ISO 9000 Quality Management System in Architectural Firms. Architectural engineering and design management. 2008. Vol. 4.
  • 25. PN-EN ISO 9004:2009. Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji.
  • 26. Ratyński W., Zarządzanie jakością. Sigma. Skierniewice 2005.
  • 27. Recha M., Samoocena organizacji. Problemy Jakości 08/2009.
  • 28. Rogala P., Zarządzanie wg nowej normy ISO 9004. Problemy Jakości 03/2011.
  • 29. Salerno-Kochan M., Famielec A., Wybrane aspekty procesu wdrażania systemu zarządzania jakością według ISO 9000. Analiza doświadczeń przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie. 2004. Zeszyt nr 653.
  • 30. Srebrzyńska J., Certyfikat systemów zarządzania jakością. Problemy Jakości 04/2003.
  • 31. Szafrański M., Skuteczność w świetle norm serii ISO 9000:2000. Problemy Jakości 12/2002.
  • 32. Szafrański M., Badanie i ocena skuteczności działań w systemie zarządzania jakością. Problemy Jakości 12/2004.
  • 33. Szkoda J., Świderski A., Ocena skuteczności systemów zarządzania jakością. Problemy widziane oczami auditorów. Problemy Jakości 05/2008.
  • 34. Tabor-Smardzewska A., Korzyści i koszty wdrażania systemów zapewnienia jakości. Problemy Jakości 01/2011.
  • 35. Urban W., Dlaczego przedsiębiorstwa stosują system jakości? - Wyniki badań. Problemy Jakości 11/2004.
  • 36. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414 z późn. zmianami.
  • 37. Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II. One Press. Gliwice 2006.
  • 38. Wawak S., Zarządzanie jakością: podstawy, systemy i narzędzia. One Press. Gliwice 2011.
  • 39. Wojtowicz K, Organizacyjne skutki potwierdzenia zgodności systemów zarządzania jakością z normą ISO 9000. Problemy Jakości 10/2003.
  • 40. Zabielski J., Korzyści z wdrożenia systemu zapewnienia jakości w przedsiębiorstwie budowlanym. Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej. 2007. Zeszyt nr 605.
  • 41. Zapłata S., Zagadnienia skuteczności systemu zarządzania jakością w budownictwie. Przegląd budowlany 3/2006.
  • 42. Zapłata S., ISO 9001:2000 a czynniki wewnętrzne w zarządzaniu jakością. Problemy Jakości 12/2006.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-582671f1-e423-4746-8bb6-4135b14d91c4
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.