PL
Omówiono sytuację na rynku mięsa, wspierając ją danymi z bibliografii i roczników statystycznych. W badaniach przedstawiono dane ankietowe uzyskane przy użyciu kwestionariusza ankietowego do przeprowadzenia wywiadu telefonicznego na 100-osobowej grupie losowo wybranych respondentów. Wyniki badań zawierają dane ZM Morliny oraz pozostałych wiodących w branży mięsnej spółek. Sporządzono ranking producentów przetworów mięsnych, których produkty kupowane są najczęściej oraz cieszących się uznaniem konsumentów. Badano spontaniczną i wspomaganą znajomość marki ZM Morliny oraz pozostałych, prezentowanych w opracowaniu, spółek.
EN
The introduction of the article is analysis of the situation in the meet market supported by the bibliographical and statistical data. The data in the research was gathered with the use of questionnaire for telephone interview. A hundret people were interviewed, their numbers chosen randomly from directory. The results of the research contain data obtained from ZM Morliny and other main firms in the meet market. The list of producers of meet products was complited. The popularity of the brand Morliny and other firms presented in the article was analysed.