PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 1(4) |

Tytuł artykułu

Realizacja założeń zasad GMP/GHP i systemu HACCP oraz samoocena poziomu wiedzy pracowników barów bistro

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Realization of GMP/GHP and HACCP system principles and the bistro employees self-assessment of theirs knowledge on food safety

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Od kilku lat w Polsce można zauważyć rosnącą tendencję do spożywania posiłków poza domem. Obecnie konsument korzysta z usług gastronomicznych nie tylko w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb żywieniowych, a oferowane usługi obejmują coraz szerszy zakres, jak również coraz większą grupę klientów. Dobrym tego przykładem są stacje benzynowe, na których znajdują się bary bistro. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczące realizacji założeń zasad GMP/GHP i systemu HACCP oraz samooceny poziomu wiedzy pracowników barów bistro wybranego koncernu paliwowego w Polsce. Badania przeprowadzono w 2008 r. na terenie dziewięciu województw, metodą ankietową z wykorzystaniem opracowanego na potrzeby badania kwestionariusza. Badanie na stacjach było prowadzone w ciągu 2 następujących po sobie miesięcy, tak aby zapewnić homogeniczność danych wśród badanych pracowników ze względu na poziom wiedzy i standardy organizacyjne.
EN
In Poland, there has been noticed a growing trend for eating out for the past several years. Currently, consumers have a catering service not only to meet their basic nutritional needs, but offered services also include wider scope, as well as a growing group of customers. As a good example are gas stations, where bistro bars are situated. The article presents the results of research that was conducted among employees’ of bistro bars of a selected fuel concern in Poland on their opinion about their self-knowledge on food safety as well as the realization of GMP / GHP and HACCP system. The study was conducted in 2008 in nine voivodeships, using the survey method and specially prepared questionnaire. The study was conducted in bistro bars situated at gas stations during the two consecutive months in order to ensure the homogeneity of the data coming from surveyed employees due to the level of their knowledge and organizational standards.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

s.33-43,rys.,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków
autor

Bibliografia

  • Czarniecka-Skubina E, Jakość usługi gastronomicznej w aspekcie żywieniowym, technologicznym i higienicznym, „Żywność. Nauka. Technologia. Jakość” 2006, 1(46) Supl., s. 24-34.
  • Kijowski J., Sikora T. (red.), Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności. Integracja i informatyzacja systemów, WNT, Warszawa 2003.
  • Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Zarządzanie bezpieczeństwem żywności. Teoria i praktyka, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Luning P.A., Marcelis W.J., Jongen W.M.F., Zarządzanie jakością żywności. Ujęcie technologiczno-menedżerskie, WNT, Warszawa 2005.
  • Kot S.M., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka, Difin, Warszawa 2007.
  • Nieżurawska M., Jakość żywności a preferencje konsumentów, „Przemysł Spożywczy” 2001, nr 12, s. 32-33.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-5435050b-db7b-4d42-9b8b-1e56e3adb039
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.