PL
Celem artykułu było określenie zakresu i sposobów zastosowań treści generowanych przez użytkowników UGC na stronach internetowych agencji turystycznych online. W badaniu portali internetowych trzech agencji podróży online wykorzystano metodęanalizy treści. Analiza rozwiązań UGC stosowanych przez badane portale pokazuje, że stanowiąone nieodłączny element wsparcia procesu zakupowego klientów. Zastosowanie rozwiązańUGC było zróżnicowane wśród badanych portali. Wpływ na te rozwiązania ma reprezentowany przez agencję turystyczną online specyficzny model biznesowy oraz rodzaj oferowanych produktów na rynku turystycznym.
EN
The aim of the article was to determine the extent and uses of user-generated content (UGC) on online travel agency websites. A content analysis method was used to study the websites of three online travel agencies. An analysis of the UGC solutions used on the surveyed portals of the three travel agencies shows that they are an integral part of supporting the consumer buying process. The use of UGC solutions varied among the surveyed portals. These solutions are influenced by the specific business model represented by the online travel agency and the type of products offered in the tourism market.