PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 07 | 8 |

Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze polskich konsumentów na rynku produktów żywnościowych jako jeden z elementów marketingu żywnościowego

Warianty tytułu

EN
Polish consumer preferences on the food products market as one of the food marketing elements

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Proces transformacji gospodarczej spowodował istotne zmiany tak w zakresie oferty towarowej, jak i infrastruktury rynkowej. W efekcie zmieniły się warunki dokonywania zakupów: poprawiło się zaopatrzenie pod względem ilościowym i jakościowym, nastąpił proces porządkowania struktury handlu detalicznego (otwieranie nowych sklepów, pojawienie się dużych sieci handlowych). Procesy te spowodowały zmianę sytuacji konsumentów oraz uwarunkowań ich zachowań nabywczych. W ramach dokonanej analizy zwyczajów zakupowych Polaków w artykule przedstawiono preferencje badanych osób dotyczące wyboru miejsca, częstotliwości, czasu oraz kwot pieniężnych przeznaczanych na nabywanie produktów żywnościowych.
EN
This article focuses on buying preferences of customers on food products market. The survey was carried out on the turn of 2003/2004 and included 500 people, inhabitants of the cities within Mazovia voivodship. After analysing the customs of customers, one can recognize important questions as follows: - the choice of the food shopping places connected with various product groups, - the frequency of buying food products in the context of the days of the week, - the average time spent on buying everyday and periodical shopping, - the average sum of expenditure on food products in various places with emphasis on single spendings.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

07

Numer

8

Opis fizyczny

s.296-303,rys.,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego - SGGW, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa
autor
  • Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego - SGGW, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa

Bibliografia

  • Baruk A. 2003: Zwyczaje zakupowe polskich nabywców na rynku produktów żywnościowych. [W:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego. Materiały konferencyjne Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 136,139.
  • Kieżel E. 2002: Konsument i jego wybory rynkowe. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 66.
  • Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. 1997: Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, 10- 14.
  • Materiały konferencyjne Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej 2004: Społeczna rola współczesnego marketingu. [W:] Żelazna K: Marketing produktów żywnościowych i rola jego instrumentów w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, 89-91.
  • Solska J. 2001: Tu się handluje, tu się faluje. Polityka, nr 40, 68-70.
  • Witczak J. 2003: Jakość żywności jako czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów. Marketing i Rynek, nr 8, 14.
  • Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M. 2004: Zachowania konsumentów - teoria i praktyka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 16.
  • Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. 2002: Ekonomika konsumpcji - elementy teorii. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 48-49.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-37305661-21c9-4d1e-a5ed-b90b7089ab89
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.