PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 04 | 6 |

Tytuł artykułu

Kształcenie na i dla obszarów wiejskich

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Education in and for rural areas

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono ważki problem niskiego poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich, konieczność zmian w systemie i kierunkach kształcenia młodzieży wiejskiej oraz dokształcania dorosłych w obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej.
EN
Level of education of the rural population is one of the main barriers in rural development, decreasing of unemployment and agricultural restructurisation. The weakest point of a present system of education is its unconformity with the needs of free market economy. Education in agricultural vocational schools should be directed to new requirements of food economy. Agricultural colleges and universities should play an important role in social and structural transformation of the rural areas.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

04

Numer

6

Opis fizyczny

s.176-180,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Zakład Agrobiznesu, Akademia Rolnicza, Al.Mickiweicza 21, 31-120 Kraków

Bibliografia

  • Krosny J. (1996): Szkoła rolnicza w okresie przemian. Instytut Badań Ekonomicznych. Warszawa.
  • Ostrowski L. (1999): Wykształcenie jako czynnik różnic pokoleniowych w rodzinach chłopskich. IERiGŻ, Warszawa.
  • Raport początkowy projektu (1999) PL 9706-02-01 „Rozwój umiejętności zasobów ludzkich w regionie Małopolski”. AR Kraków.
  • Wieczorek T. (1980): Historia szkolnictwa rolniczego w Polsce. SGGW-AR Warszawa.
  • Żmija J. (2000): Kształcenie młodzieży w szkołach rolniczych wobec integracji Polski z Unia Europejską. Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej im. H. Kołłątaja w Krakowie nr 371, Sesja Naukowa z.74, s.21-27.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-349af943-e41a-41d5-adf5-14a1d272ad62
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.