PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 3[45] |

Tytuł artykułu

Aspects of the innovative activity of traditional food manufacturers as illustrated by the example of the Warminsko-Mazurskie voivodeship

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Aspekty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw wytwarzających żywność tradycyjną na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Research on the innovation activities of enterprises in Poland are carried out in different directions, but there is little information from the traditional food sector. Given the growing consumer interest in traditional food and the importance of innovation to gain a competitive edge in the market it is important to know the circumstances of the situation. Consequently, in 2016 research was conducted using qualitative research methods – Individual Depth Interview. The aim of the study was to determine the level of innovation and the innovative activity of companies from the Warmińsko-Mazurskie voivodeship producing traditional products entered in the List of Traditional Products. The scale of innovation activities of enterprises, its barriers and stimulants, and the needs and expectations of entrepreneurs in supporting innovative activities were analyzed.
PL
Badania nad działalnością innowacyjną przedsiębiorstw w Polsce prowadzone są wielokierunkowo, brakuje jednak analiz dotyczących sektora żywności tradycyjnej. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie konsumentów żywnością tradycyjną oraz znaczenie innowacji w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej na rynku, istotne jest poznanie uwarunkowań tej sytuacji. W związku z powyższym w 2016 roku rozpoczęto realizację badań z wykorzystaniem metody badań jakościowych – indywidualnego wywiadu pogłębionego. Celem badania było określenie stanu innowacyjności oraz uwarunkowań aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw z Warmii i Mazur, wytwarzających produkty tradycyjne wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych. Przedmiotem analizy była skala działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jej bariery i stymulatory oraz potrzeby i oczekiwania przedsiębiorców w zakresie wspierania działań innowacyjnych.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.563–571,ref.

Twórcy

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-2ceea125-a53c-42d4-b6bf-25ee9339c00d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.