PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 01[11] |

Tytuł artykułu

The restructuring and internalization of retail trade in Poland between 1990 and 2007

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Restrukturyzacja i internacjonalizacja handlu detalicznego w Polsce w latach 1990-2007

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The restructuring and internationalisation processes of retail trade in Poland were presented in the article. Two main aspects were taken into consideration: changes of shops number and entrance as well as development of foreign enterprises in the Polish market. Most transformations of domestic retail trade were initiated by foreign enterprises starting business in Poland. The pace of changes in the domestic retail trade visibly slowed down after 2002. In the successive years changes were continued, but they were slower and their character also changed.
PL
W artykule przedstawiono procesy restrukturyzacji i internacjonalizacji handlu detalicznego w Polsce. Omówiono głównie zmiany liczby i struktury branżowej sklepów oraz wejście i rozwój przedsiębiorstw zagranicznych na rynek Polski. Inicjatorem większości przekształceń krajowego handlu detalicznego były przedsiębiorstwa zagraniczne rozpoczynające działalność w Polsce. Wyraźne spowolnienie tempa przekształceń w krajowym handlu detalicznym wystąpiło po 2002 roku. W kolejnych latach przemiany były kontynuowane, jednak zachodziły wolniej, zmienił się również ich charakter.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.53-62,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Department of Economics Processing, Marketing and Consumption, Poznan University of Life Sciences, Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznan, Poland

Bibliografia

  • Carem E., Goldenberg G., Hunter L., Kalish I., 2006. Global powers top 250 highlights. In: Global Powers of Retailing, Sect. 2. Deloitte, 9-14.
  • Domański T., 2005. Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa.
  • Global Powers of Retailing. 2006. Deloitte.
  • Globalizacja handlu w Polsce. Szanse i zagrożenia. 1996. Ed. M. Strużycki. IRWiK, Warszawa.
  • Kłosiewicz U., Ostrowska E., 1991. Przemiany strukturalne w handlu. IRWiK, Warszawa.
  • Kłosiewicz-Górecka U., 2002. Jakościowe przemiany handlu w Polsce. Marketing i Rynek 1, 33-39.
  • Maleszyk E., 1998. Zagraniczne sieci handlowe w Polsce. Wiad. Stat. 8, 15-22.
  • Maleszyk E., 2002. Przyspieszona ekspansja zagranicznych sieci handlu żywnością na rynek polski. Hand. Wewn. 50, 1, 6-11.
  • Mały rocznik statystyczny. 2004. GUS, Warszawa.
  • Podstawy ekonomii. 2004. Red. R. Milewski. PWN, Warszawa.
  • Pokorska B., 2002. Zarządzanie firmami franczyzowymi. In: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań – rok 2001. IRWiK, Warszawa.
  • Pokorska B., Maleszyk E., 2002. Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. PWE, Warszawa.
  • Rakowski J., 2002. Handel wewnętrzny w Polsce a handel w wybranych krajach Europy i USA. Hand. Wewn. 47, 1, 20-27.
  • Rynek Wewnętrzny, Roczniki z lat 1992-2008. GUS, Warszawa
  • Szromnik A., 2002. Dylematy zmian strukturalnych w handlu w Polsce na przełomie wieków. Hand. Wewn. 47, 2, 14-25.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-2bcebe8d-bac7-4967-abfc-b788ad269858
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.