PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 76 |

Tytuł artykułu

Taxation of general consumption in SR and (ir)responsible behavior of taxpayers

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
An irresponsible behavior of taxpayers is a seriously long-lasting economic problem, that all the countries in the world try to solve. Struggle with various forms of tax evasion is not easy, because skill of the mandatory participants knows no boundaries. The aim of this scientific analysis are selected issues of general indirect taxation, forms, consequences of tax evasion and the importance of international cooperation in the elimination of tax evasion. By problem solving of discharging of tax duties, we focused on value added tax, which is one of the most important income items of the state budget of the Slovak Republic.
PL
Opodatkowanie konsumpcji na Słowacji i nieodpowiedzialne zachowania podatników. Nieodpowiedzialne zachowanie podatników jest poważnym problemem, który wszystkie kraje świata usiłują rozwiązać. Walka z różnymi formami omijania opodatkowania nie jest łatwa, ze względu na nieograniczoną pomysłowość płacących. Celem powyższej analizy jest określenie form opodatkowania pośredniego, konsekwencji omijania opodatkowania i znazenie współpracy międzynarodowej w walce z tym procederem. Soncentrowano się na podatku od wartości dodanej, będącym jednym z ważniejszych źródeł dochodu Słowacji.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

76

Opis fizyczny

p.12-16,ref.

Twórcy

  • Department of Business Economics, Faculty of Wood Science and Technology, Technical University in Zvolen, T. G. Masaryka 24, 8960 53 Zvolen Slovakia
autor
  • Department of Corporate Economics and Management, Faculty of Economics, University Mateja Bela, Tajovskeho 10, 975 90 Banska Bystrica, Slovakia

Bibliografia

  • 1. Daňové trestné činy. Dostupné na internete dňa 15. 03. 2011: < http: //www.genpro.gov.sk/>.
  • 2. MINÁROVÁ, M. 2007. Konkurenčné spravodajstvo ako zdroj konkurenčnej výhody podnikov na trhu. In: Marketing v teórií, výskume a praxi. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. Podkylova : 2007, s. 244 – 247, ISBN 978-80-8069-957-4.
  • 3. MUSOVÁ, Z. Spoločensky zodpovedné podnikanie – základ budovania vzťahov so záujmovými skupinami. In: Vzťahový marketing ako nástroj konkurencieschopnosti podniku. Bratislava : OF EU, 2008. ISBN 978-80225-2624-1.
  • 4. MURA, L. 2010. Faktory internacionalizácie malého a stredného podnikania. In: Forum Statisticum Slovacum. Vedecký časopis Slovenskej štatistickej a demografickej spoločnosti, č. 2/2010, Bratislava. SŠDS s. 111-116. ISBN 1336-7420.
  • 5. SEDLIAČIKOVÁ, M. 2010. Daňová kontrola a jej uplatnenie v praxi. In: Aktuální trendy pro rozvoj ekonomiky a podnikání v EU, Sborník příspěvků z medzinárodní vědecké konference. Opava : Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita, 2010, s. 207 - 213. ISBN 978-80-7248-631-1.
  • 6. SOPKOVÁ, E. 2009. Cost Effectiveness of Paying Value Added Tax from the Viewpoint of Businesses. In: International Journal of Economic Sciences and Applied Research, Volume 2. Greece : Kavala Institute of Technology, 2009, ISSN 1791-5120.
  • 7. SUJOVÁ, A. 2010. Manažment reštrukturalizácie podniku na procesnom princípe. Zvolen: TU, 2010, ISBN 978-80-228-2178-0.
  • 8. Zákon č. 140/1961 Zb. – Trestný zákon v znení neskorších predpisov.
  • 9. Zákon č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov.
  • 10. Zákon č. 300/2005 Z. z. – Trestný zákon v znení neskorších predpisov.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-27501ed3-0256-4018-a1ea-6af7ad206784
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.