PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2013 | 157 | 09 |

Tytuł artykułu

Ekonomiczna ocena edukacyjnej działalności nadleśnictw w Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krakowie

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Economic evaluation of educational activity of forest districts in Regional Directorate of State Forests in Krakow

Języki publikacji

PL

Abstrakty

EN
Particular entities of the State Forests differ in their activity in the field of nature−and forest−related education. The study provides an economic evaluation of the degree of involvement of forest districts, within the Regional Directorate of State Forests (RDSF) in Kraków, in educating the society on nature− and forest−related issues. Financial expenditures were analysed and the zero unitarization method was used. In the years of 2005−2009, over 82.4% of expenses on education in the RDSF in Kraków were covered by the State Forests, ca. 42% were financed from the own funds of forest districts and over 40% – from the Forest Fund. Total expenses on educational activities included 57% of direct costs and 43% of indirect costs. Quantitative indicators and expenditure indicators provided basis for the distinction of groups of forest districts, accord− ing to their activity in the field of nature− and forest−related education.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

157

Numer

09

Opis fizyczny

s.686-694,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Szczegółowej Hodowli Lasu, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, al.29 Listopada 46, 31-425 Kraków

Bibliografia

  • Buraczewski A., Wysocki F. 1997. Próba zastosowania metod statystycznej analizy porównawczej do oceny sytuacji finansowej nadleśnictw. Prace Komisji Nauk Rolniczych i Komisji Nauk Leśnych. Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk 84: 7−15.
  • Chrzanowski T. 2007. Działalność edukacyjna Lasów Państwowych w 2005 roku. W: Chrzanowski T., Milewski W. [red.]. ABC edukacji leśnej. CILP, Warszawa. 124−141.
  • Chrzanowski T. 2009. Edukacja leśna społeczeństwa w Lasach Państwowych – jaka jest, jaka może być. Postępy Techniki w Leśnictwie 105: 13−20.
  • Grzywacz A. 2000. Edukacja leśna społeczeństwa. Biblioteczka Leśniczego 138: 7−13.
  • Grzywacz A. 2010. Możliwości i ograniczenia w prowadzeniu edukacji przyrodniczo−leśnej społeczeństwa. Leśnictwo i drzewnictwo w Polsce na tle leśnictwa krajów Unii Europejskiej. Wydawnictwo Świat, Warszawa. 69−77.
  • Kocel J., Kwiecień R. 2010. Metoda określania syntetycznego wskaźnika efektów gospodarowania zasobami przyrodniczymi, ludzkimi i ekonomicznymi nadleśnictw. Leśne Prace Badawcze 71 (1): 91−104.
  • Kukuła K. 2000. Metoda unitaryzacji zerowanej. PWN, Warszawa.
  • Młyński W. 2009. Edukacja przyrodniczo−leśna w Nadleśnictwie Rudnik. Leśne Prace Badawcze 70 (3): 293−296.
  • Niemiec A., Szeląg M. 2007. Zewnętrzne źródła finansowania edukacji ekologicznej w Lasach Państwowych. Część II. Poradnik Edukacji Leśnej 23: 3−34.
  • Nowak E. 1990. Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno−gospodarczych. PWE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach. 1991. Dz. U. z 2000 r. Nr 56, poz. 679.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-2747bbed-5150-4919-be2b-b9e3bddfe617
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.