PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 01 | 1 |

Tytuł artykułu

Innowacyjne produkty mleczarskie a znaczenie analizy sensorycznej w kształtowaniu jakości

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The innovative milk products and the meaning of the sensory analysis in the quality formation

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Innowacyjne produkty mleczarskie przed zaistnieniem na rynku poddawane są między innymi ocenie jakości cech organoleptycznych, gdzie konsument jest głównym weryfikatorem. Niemniej jednak zakres tak uzyskanych informacji nie jest wystarczający do podjęcia przez technologa właściwych działań do ewentualnego polepszenia jakości produktu. W tym celu, dla wyjaśnienia preferencji konsumenckich niezmiernie istotne jest zastosowanie oceny sensorycznej, gdzie szczególne przydatna jest metoda profilowania.
EN
The innovative milk products before appearing on market are among the others subjected to the evaluation of the quality of organoleptic, features where the consumer is the main verification. However the range of the information obtained this way is not sufficient for undertaking by the technologist the proper action toward possible improvement of the quality of the product. For this purpose, to explain the consumer preferences it is extremely essential to use the sensory analysis where the profiling method is especially useful.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

01

Numer

1

Opis fizyczny

s.37-39,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Towaroznawstwa i Badań Żywności, Wydział Nauk o Żywności, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Plac Cieszyński 1, 10-700 Olsztyn

Bibliografia

  • 1. Baryłko-Piekielna N., Wasiak-Zus G., Jakość żywności z per-spektywy współczesnego konsumenta. W. Wybrane proble-my nauki o żywieniu człowieka na progu XXI wieku. Red. A. Brzozowska i K. Gutkowska. Wyd. SGGW Warszawa 2004, s. 321-326.
  • 2. Gutkowska K., Sajdakowska M., Żakowska-Biemans S., Kowal-czuk I., Kozłowska A., Olewnik-Mikołajewska A., 2012, Po-ziom akceptacji zmian na rynku żywności pochodzenia zwie-rzęcego w opinii konsumentów. Żywność, Nauka, Technolo-gia, Jakość, 5(84), 187-202.
  • 3. ISO 13299:2003, Sensory analysis. Methodology. General guidance for astablishing a sensory profile.
  • 4. PN-ISO 11035:1999, Analiza sensoryczna. Metodologia. Iden-tyfikacja i wybór deskryptorów do ustalenia profilu senso-rycznego z użyciem metod wielowymiarowych.
  • 5. PN-ISO 11036:1999, Analiza sensoryczna. Metodologia. Profilowanie Tekstury.
  • 6. PN-ISO 5492:1997 Analiza sensoryczna. Terminologia.
  • 7. PN-ISO 6564:1999, Analiza sensoryczna. Metodologia. Meto-dy profilowania smakowitości.
  • 8. PN-ISO 6658:1998, Analiza sensoryczna. Metodologia. Wy-tyczne ogólne.
  • 9. Szajner P., 2013, Polskie artykuły mleczne podaż – popyt, Przemysł Spożywczy, 4, 10-14.

Uwagi

Rekord w opracowaniu

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-26e12734-f929-4536-9ceb-445463066b68
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.