PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 15[64] |

Tytuł artykułu

Sustainable marketing mix - the basic assumptions

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The growing importance of sustainable development concept finds its consequences in companies’ marketing policy, on both micro and macro level. A new concept of sustainable marketing has emerged. It focuses on the necessity of satisfying the needs with profit, while creating, communicating and delivering value for consumers, partners and the society. Therefore concentrating activities on achieving values of social, ethical and / or environmental character, while maintaining economic efficiency, marketing can be seen as an activity, which enables the implementation of sustainable development at a company level. The article fits into the current discussion on the new management concept, including marketing activities. The goal was to identify the impact of sustainable development on marketing tools of modern organizations. The article is a review and has been prepared based on an analysis of recent literature.
PL
Rosnące znaczenie koncepcji zrównoważonego rozwoju znajduje swoje konsekwencje w polityce marketingowej współczesnych organizacji, zarówno na poziomie mikro jak i makro. W ostatnich latach pojawiła się koncepcja zrównoważonego marketingu. Koncentruje się ona na konieczności zaspokajania potrzeb z zyskiem, przy jednoczesnym tworzeniu, komunikowaniu i dostarczaniu wartości dla konsumentów, partnerów i społeczeństwa. Dążąc do kreowania wartości o charakterze społecznym, etycznym i/lub środowiskowym przy zachowaniu efektywności ekonomicznej marketing jest postrzegany jako aktywność umożliwiająca realizację koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie przedsiębiorstwa. Artykuł wpisuje się w aktualną dyskusję na temat nowej koncepcji zarządzania, w tym koncepcji zarządzania marketingowego. Celem opracowania jest określenie wpływu koncepcji zrównoważonego rozwoju na charakter instrumentarium marketingowego oddziaływania współczesnych organizacji. Artykuł ma charakter przeglądowy i został przygotowany w oparciu o analizę najnowszej literatury przedmiotu.

Słowa kluczowe

Twórcy

autor
  • Faculty of Economics and Management, University of Szczecin, Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin, Poland
  • Faculty of Economics and Management, University of Szczecin, Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin, Poland
autor
  • Faculty of Economics and Management, University of Szczecin, Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin, Poland

Bibliografia

  • 1. Beltz B.F., Peattie K.: Sustainability marketing. A Global Perspective, Wiley, Chichester 2012
  • 2. Ciesielski M.: Supply Chain Management, PWE, Warsaw 2011
  • 3. Dąbrowska A., Gutkowska K.: Collaborative consumption as a new trend of sustainable consumption, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomica, No. 14 (2)/2015
  • 4. Emery B.: Sustainability Marketing, Pearson, London 2012
  • 5. Hunt S.: Sustainable Marketing, Eguity, and Economic Growth: a Resource-Advantage Economic Freedom Approach, Journal of the Academy of Marketing Science Vol. 39, No. 1/2011
  • 6. Jakubczak A., Gotowska M.: The quality of work life and socially responsible actions directed at employees on the example of a service company, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomica, Vol. 14, No. 1/2015
  • 7. Martin D., Schouten J.: Sustainable Marketing, Prentice Hall, New York 2012
  • 8. Mesjasz-Lech A.: Reasons of development of green supply chains, Logistics, No. 5/2014
  • 9. Pabian A.: Product strategy in sustainable marketing activities in: Strategic choices in enterprises. Functional strategies, Urbanowska-Sojkin E. (ed.), EU Poznań, ZN No. 172/2011
  • 10. Pabian A.: Sustainable prices as an element of the marketing mix, Marketing and Market, No. 4/2015
  • 11. Rutkowski I.: Strategies of sustainable development of new products in the area of relationship technology-product-market, in Strategic choices in enterprises. Functional strategies, Urbanowska-Sojkin E. (ed.), EU Poznań, ZN No. 172/2011
  • 12. Trojanowski T.: Sustainable Marketing Communications, Economics and Business Administration, No. 10/2013
  • 13. Wolf I.: Corporate marketing activity conditions for sustainable development: Finance and Marketing Management Problems, ZN University of Szczecin, Szczecin No. 775/2013

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-25bd2f38-2bb8-4866-9e66-87d06a26bfd8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.