PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 06 |

Tytuł artykułu

Conditionings of development of the concept for selling regional products in the Wielkopolska food products market

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Uwarunkowania rozwoju koncepcji sprzedaży produktów regionalnych na wielkopolskim rynku artykułów spożywczych

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Theoretic conditionings of development the sale of regional products have been presented in this article. The chances of development of those strategies in the Wielkopolska food articles market, considering the demand conditions, have also been discussed.
PL
W artykule zostały przedstawione teoretyczne uwarunkowania rozwoju koncepcji sprzedaży produktów regionalnych. Szczegółową analizą objęto szanse rozwoju owych strategii na rynku artykułów spożywczych w Wielkopolsce, przedstawiając uwarunkowania ze strony popytu. Stwierdzono, iż regionalne rynki produktów spożywczych mają szanse rozwoju także w warunkach wzrastającej globalizacji, a podstawą powodzenia koncepcji sprzedaży produktów i marek regionalnych jest istniejące zainteresowanie konsumentów regionalnym pochodzeniem nabywanych artykułów, uwarunkowane z kolei istnieniem pozytywnego wizerunku regionu, który może zostać przeniesiony na produkty wytwarzane na danym obszarze. Dowiedziono także, iż na terenie Wielkopolski istnieją – ze strony przedstawicieli popytu – warunki do wprowadzania strategii sprzedaży, opartych na regionalnym pochodzeniu, co wynika przede wszystkim z istnienia pozytywnego wizerunku tego regionu i silnej identyfikacji regionalnej jego mieszkańców.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

06

Opis fizyczny

p.39-49,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Department of Enterprises Economics in Agribusiness, August Cieszkowski Agricultural University of Poznan, Poznan, Poland

Bibliografia

  • Alvensleben von R. (2000 a): Verbraucherpräferenzen für regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen. In: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft. Bd.30. Ed. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt/Main: 3-18.
  • Alvensleben von R. (2000 b): Zur Bedeutung von Emotionen bei der Bildung von Präferenzen für regionale Produkte. Agrarwirtschaft 49, 12: 399-402.
  • Balling R. (2000): Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln. In: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungsund Forstwirtschaft. Bd. 30. Ed. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt/Main.
  • Besch M. (1999): Regionalisierung versus Globalisierung. Agrarwirtschaft 48, 11: 393-395.
  • Domański R. (1990): Zasady geografii społeczno-ekonomicznej. PWN, Warszawa.
  • Hensche H. (1993): Verbraucherpräferenzen für Nahrungsmittel aus der näheren Umgebung – eine Chance für marktorientierte Landwirte. Marketing der Agrar- und Ernährungswirtschaft, Kiel.
  • Karcz K., Kędzior Z. (1993): Postawy konsumentów wobec nowych zjawisk rynkowych. Hand.Wewn. 6: 12-15.
  • Karcz K., Kędzior Z. (1999): Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych. AE, Katowice.
  • Kwaśniewski K. (1986): Mentalność wielkopolska. In: Województwo poznańskie. Zagadnienia geograficzne i społeczno-gospodarcze. Eds R. Domański, R. Kozarski. PWN, Warszawa.
  • Obermiller C., Spangenberg E. (1986): Exploring the effects of origin labels: An Information Processing Framework. Adv. Consum. Res. 16: 454-459.
  • Parker B.B. (1998): Globalization and Business practice. Managing Across Boundaries, Sage Publications, London.
  • Perczyński M. (1989): Globalne wyzwania rozwojowe we współczesnej gospodarce światowej. PAN, Warszawa.
  • Oblicza polskich regionów. (1996). Ed. B. Jałowiecki. UW, EUROREG, Warszawa.
  • Wawrzyniak J. (2000): Ogrodnictwo w Wielkopolsce – stan obecny i warunki rozwoju. AR, Poznań.
  • Wirthgen A. (2003): Regional- und ökologieorientiertes Marketing. Entwicklung einer Marketing- Konzeption für naturschutzgerecht erzeugte Nahrungsmittel aus dem niedersächsischen Elbetal. Typescript. Universität Hannover.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-225639a9-aa5e-4f93-b737-f51103015f01
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.