PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 68 | 07 |

Tytuł artykułu

Nanoprodukty - co wiedzą o nich studenci

Warianty tytułu

EN
Nanoproducts - what college students know about them

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Produkcja wyrobów opartych na nanotechnologii umożliwia tworzenie nowych materiałów o dotychczas nieznanych właściwościach. Produkty te mają ogromne znaczenie w rozwoju większości współczesnych sektorów rynkowych. W artykule przedstawiono wyniki badań poziomu wiedzy i świadomości studentów w zakresie stosowania nanotechnologii oraz nanowyrobów. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że powinna zostać wprowadzona kampania edukacyjna dotycząca nanotechnologii oraz nanowyrobów. Można sądzić także, że dostosowanie cen nanoproduktów do możliwości finansowych konsumentów spowodowałoby wzrost zainteresowania tymi wyrobami, umożliwiłoby także praktyczne ich przetestowanie, czego wynikiem będzie wzrost popytu na te dobra.
EN
Production of products based on nanotechnology enables to create materials of so far unknown properties. Above products are an important area of development in major modern market sectors. In the article, research results regarding level of students' knowledge of nanotechnology and nanoproducts were presented. Made research show that educational campaign on nanotechnologies and nanoproducts would be advisable. It can be supposed that adjustment of nanoproducts' prices to financial abilities of consumers would lead to the increase of interest in these products, enable their testing, which would cause demand for these goods.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

68

Numer

07

Opis fizyczny

s.29-32,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia
  • Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia

Bibliografia

  • [1] Babicz-Zielińska E., Zabrocki R.: 2007. Konsument XXI wieku, Przemysł Spożywczy, 1, 6-8.
  • [2] Błaszczyk A., Jasiczak J.: 2010. Komercjalizacja oraz perspektywy nanoproduktów, Towaroznawcę Problemy Jakości, 1 (22), 30-40.
  • [3] Szewczyk P.: 2011. Nanotechnologie aspekty techniczne, środowiskowe i społeczne, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 14-17.
  • [4] Zalecenie Komisji z dnia 18 października 2011 r. dotyczące definicji nanomateriału (2011/696/UE), (Dz.U. UE L 2011.275.38).
  • [5] Rogoziński B.: 2009. Nanomaszyny - towar przyszłości I wyzwanie dla towaroznawców, Towaroznawcze Problem Jakości, 4 (21), 84-94.
  • [6] Świderski F., Waszkiewicz Robak B.: 2006. Innowacyjność w kształtowaniu i doskonaleniu procesów i produktów, Innowacyjność w kształtowaniu jakości wyrobów i usług, Red. J. Żuchowski, wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Radom, 167-176.
  • [7] NNI Budget, http://www.nano.gov/about-nni/what/funding
  • [8] Szymczyk M.: Nanotechnologia - zagadnienia podstawowe. http://www.wiedzainfo.pl/wyklady/703/nanotechnologia_zagadnienia_podstawowe.html
  • [9] The Project on Emerging Nanotechnologies, http://www.nanotechproject.org/inventories/consumer/analysis_draft/

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-1c6bb367-5140-48f2-8eb8-abe32dcd3229
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.