PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 17 | 3 |

Tytuł artykułu

Agroturystyka jako forma wypoczynku w opinii osób w średnim wieku w Polsce

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Agrotourism as a form of recreation in the opinion of people in middle age in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Zaprezentowano wyniki badań dotyczących opinii osób w średnim wieku na temat agroturystyki. Określono zachowania i oczekiwania osób wypoczywających na wsi. Przedstawiono motywy wyboru tej formy turystyki, a także wyboru określonej oferty, źródła informacji o obiekcie wykorzystywane przez turystów, preferowane sposoby spędzania czasu wolnego oraz oczekiwania dotyczące urozmaicenia i udoskonalenia oferty.
EN
The paper presents results of research on the opinions of people in middle age on agritourism. Shown here the behavior and expectations of people vacationing in the countryside. Discusses the reasons for choosing this form of tourism, the choice of a particular offer, used by tourists sources of information, preferred ways of spending free time and expectations concerning diversify and improve the offer.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

17

Numer

3

Opis fizyczny

s.421-426,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • Balińska A., Sikorska-Wolak I. 2009: Turystyka wiejska szansą rozwoju wschodnich terenów przygranicznych na przykładzie wybranych gmin, Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Baza noclegowa według stanu na 31 lipca 2014 r. i jej wykorzystanie w I półroczu 2014 r. 2014: GUS, notatka informacyjna, Warszawa, 2.
  • Jagusiewicz A., Legienis H. 2007: Zasoby bazy noclegowej indywidualnego zakwaterowania w Polsce w 2007 r., Wyd. Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Kolczatek R., Jankowski K. 2006: Internet – nowoczesne źródło informacji i reklamy w agroturystyce, [w:] M. Plichta, J. Sosnowski (red.), Marketing w agroturystyce, Wyd. Akademii Podlaskiej w Siedlcach, Siedlce.
  • Krzyżanowska K., Wojtkowski R. 2012: Rola Internetu w promocji usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne, t. 5, nr 1, 48-57.
  • Legienis H. 2004: Wykorzystanie kwater agroturystycznych i pokoi gościnnych będących w ewidencji urzędów gmin, Wyd. Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Łaciak J. 2005-2010: Uczestnictwo Polaków w wyjazdach turystycznych w 2004-2010 r., Wyd. Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Niedziółka A. 2008: Wykorzystanie sieci Internet w promocji produktu agroturystycznego na przykładzie województwa małopolskiego, [w:] Zastosowanie technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania procesami gospodarczymi, N. Siemieniuk, R. Mosdorf (red.), Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.
  • Prochorowicz M. 2006: Zastosowanie reklamy elektronicznej w promocji gospodarstw agroturystycznych, [w:] M. Plichta, J. Sosnowski (red.), Marketing w agroturystyce, Wyd. Akademii Podlaskiej w Siedlcach, Siedlce.
  • Przezbórska L., Gawałek A. 2009: Wizerunek rynkowy produktu agroturystycznego (na przykładzie badań sondażowych wybranych grup społecznych i zawodowych mieszkańców Poznania, [w:] P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Wyd. Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 292-293.
  • Sikorska-Wolak I., Zawadka J. 2012: Oczekiwania konsumentów na rynku usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne, t. 5, nr 1, Siedlce, 34-47.
  • Strzembicki L. 2001: Zachowania nabywców na krajowym rynku turystyki wiejskiej w świetle badań ankietowych, Instytut Turystyki, Centrum Edukacji Kadr Turystycznych w Krakowie, Warszawa, Kraków.
  • Strzembicki L. 2005a: Wypoczynek w gospodarstwach wiejskich w opinii turystów. Prace Naukowo-Dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, z. 15, 23-29.
  • Strzembicki L. 2005b: Zachowania konsumentów na rynku turystyki wiejskiej w Polsce, GWSH w Katowicach, Katowice. Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. Projekt finansowany ze środków pochodzących z Funduszy Counterpart Funds (CPF) Sektorowych Agrolinia (PL9005). Raport końcowy, 2012: Wyd. Agrotec Polska i IGiPZ PAN, Warszawa, 90.
  • Zawadka J. 2010: Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich). Wyd. SGGW, Warszawa, 140.
  • Zawadka J. 2013a: Tendencje zmian w zachowaniach turystycznych osób wypoczywających na wsi, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej, SGGW, Warszawa, 111-120.
  • Zawadka J. 2013b: Zachowania turystów wypoczywających na wsi i czynniki je warunkujące, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Budowanie konkurencyjności obszarów wiejskich, Wyd. SGGW, Warszawa, 171-183.
  • Zawadka J. 2014: Zachowania i oczekiwania turystyczne osób wypoczywających na wsi w kontekście infrastruktury okołoturystycznej, [w:] C. Jastrzębski (red.), Infrastruktura okołoturystyczna jako element wzbogacający ofertę obszarów wiejskich, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych w Kielcach, Kielce, 56-67.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-1c38fe3c-82f1-46dc-a4e2-4fedba7ffdcd
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.