PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2017 | 33 | 2 |

Tytuł artykułu

Culinary heritage and its role in the development of tourist product on the example of agritourism offer in Poland

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The paper reports on a research project aimed at analysing the role of regional culinary traditions and local foods in the development of the tourist product from the perspective of both the hosts and the visitors to agritourism farms. Following a questionnaire-based survey conducted at the beginning of 2017, authors note a divergence of opinion about the importance of traditional foods and recipes between the agritourism service providers and their clients. The former are aware of local traditions but they use them to a limited degree in creating the tourist offer. The latter, in turn, expect that regional culinary traditions will be present among the food they are offered on site and available to purchase as souvenirs. Importantly, the questionnaire results suggest that agritourism visitors base their choices of holiday destinations as much on the presence and style of the local cuisine as on other features of the local culture, as well as such regional characteristics as landscape and climate.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

33

Numer

2

Opis fizyczny

p.38-42,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Warsaw School of Tourism and Hospitality Management, Stoklosy 3, 02-787 Warsaw, Poland
  • Warsaw School of Tourism and Hospitality Management, Stoklosy 3, 02-787 Warsaw, Poland
autor
  • Warsaw School of Tourism and Hospitality Management, Stoklosy 3, 02-787 Warsaw, Poland

Bibliografia

  • 1. Grębowiec M., 2012, Produkty regionalne i tradycyjne oraz ich rola w kreowaniu dziedzictwa narodowego. Turystyka i Rekreacja, ZN WSTiJO, Warszawa, Zeszyt 9(1) 2012, s. 129-147.
  • 2. Jęczmyk A., Graja-Zwolińska S., Maćkowiak M., Spychała A., Uglis J., Sikora J., 2011. Stan wiedzy na temat produktów tradycyjnych wśród właścicieli gospodarstw agroturystycznych., Roczniki Naukowe SERiA tom XIII, zeszyt 2, 155-158.
  • 3. Jęczmyk A., Maćkowiak M., Uglis J., 2014, Dziedzictwo kulinarne elementem przewagi rynkowej w ofercie gospodarstw agroturystycznych. Roczniki Naukowe SERiA, tom XVI, zeszyt 2, s. 103-108.
  • 4. Kroh A., 2002, Tatry i Podhale. Wyd. Dolnoslaskie, Wrocław.
  • 5. Młynarczyk K., Maksa M., (red.), 2002, Agroturystyka w teorii i praktyce. Zakład Architektury Krajobrazu i Agroturystyki UW-M, Olsztyn.
  • 6. Sieczko A., Wojcieszyńska Z., 2013, Produkty tradycyjne i regionalne jako szansa rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin. Oeconomica 299 (70), s. 181-190.
  • 7. Sieczko A., 2008, Tworzenie rynku produktów tradycyjnych i regionalnych. ZN SGGW, Problemy Rolnictwa Światowego, 4(19), s. 397-407.
  • 8. Szauflera W., Zwolińska J. 2004, System ochrony regionalnych i tradycyjnych produktów rolnych oraz artykułów spożywczych w świetle obowiązującego wspólnotowego prawa. Przegląd Piekarski i Cukierniczy nr 09, s. 6-9.
  • 9. Szołtysek M., 2005, Górny Śląsk Przewodnik po regionie. Pascal, Bielsko-Biała 2005.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-1aff279e-3f1e-43c4-95ed-6c1b32027192
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.