PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | 6 |

Tytuł artykułu

Break out opportunities and development of alternatives for the Hungarian wine makers and small dairy farms through direct selling

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Możliwościrozwoju alternatywnych form sprzedaży dla producentów wina i małych gospodarstw mlecznych na Węgrzech przez sprzedaż bezpośrednią

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
In recent years the analyses of direct sales has been a very difficult task for our department because of the lack of statistical data. As the domestic small and medium-sized food companies struggle to gain market access we decided to write a study about direct sales. As part of the study Author visited farmers personally and carried out face to face interviews. In this paper it was aimed to focus on introducing the direct selling of Hungarian wine and dairy products and on defining its potential development pathways. Examining the possible development levels, it was established that the certain stages of development do not necessarily mean that a new stage of business results in more success, however the possibilities of selling and options could be expanded. So, before development the managers should consider and map out the new possibilities and impacts. An uncontrolled development or investment, the cost of which has to be paid over several years, could cut off the future evolution of the company.
PL
W artykule podjęto próbę analizy możliwości wprowadzenia sprzedaży bezpośredniej w sektorze produkcji wina i produktów mlecznych na Węgrzech oraz określono potencjalne ścieżki rozwoju tej formy sprzedaży. Stwierdzono, że niekontrolowany rozwój i wieloletnie inwestycje wymagane przy wprowadzaniu zmian, mogą stanowić istotne ograniczenie dla rozwoju firm w zakresie tej formy sprzedaży.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

14

Numer

6

Opis fizyczny

p.85-88,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Food Chain Analysis Department, Research Institute of Agricultural Economics, Zsil Str. 3-5., H-1093 Budapest, Hungary

Bibliografia

  • Alpári L., Farkas Z., Geönzöl A., Nemes R., Sztankovics K. 2008: Közösségi Bormarketing Stratégia 2009-2013 (Wine Marketing Strategy 2009-2013). Magyar Bormarketing Kht, 144.
  • Ángyán J. 2012: Nemzeti Vidékstratégiai Koncepció – 2020 (Concept of the National Rural Strategic – 2020). Vidékfejlesztési Minisztérium, 31.
  • Juhász A., Györe D., Hamza E., Mácsai É. 2012: A közvetlen értékesítés szerepe és lehetőségei a hazai élelmiszerek piacrajutásában (The role and potential of direct selling in the Hungarian food market). Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, 111 pp.

Uwagi

Rekord w opracowaniu

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-16e80f85-fcdf-49af-ba5a-478cc4b24be9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.