PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 1(16) |

Tytuł artykułu

The influence of security guaranteeing the sanctity of a packed food product on packaging perceiving by younger and older consumers

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Wpływ zabezpieczeń gwarantujących nienaruszalność zapakowanego produktu spożywczego na postrzeganie opakowań przez młodych i starszych konsumentów

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The aim of the research is to determine potential differences in perceiving food products packaging with the tamper evident protection by consumers belonging to two age groups (young – up to 25 years old and older ones aged over 60). The empirical research connected to perceiving protection guaranteeing sanctity of the packed product by consumers, has been conducted by the direct questionnaire interviews on the sample n = 348 of the south-east Poland inhabitants. The results of the research about the experiences and feelings concerning the securities, which guarantee the sanctity of the food products packaging can be a feedback for manufactures in the context of differentiation of the packaging aimed at different consumer age groups.
PL
Celem badań jest określenie różnic w postrzeganiu opakowań produktów spożywczych z zabezpieczeniami tamper evident przez konsumentów należących do dwóch grup wiekowych (młodzi konsumenci − do 25, lat oraz starsi konsumenci – powyżej 60 lat). Badania empiryczne związane z postrzeganiem przez konsumentów zabezpieczeń gwarantujących nienaruszalność zapakowanego produktu zostały przeprowadzone techniką bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych na próbie n = 348 mieszkańców Polski południowo- wschodniej. Wyniki prowadzonych badań na temat doświadczeń i odczuć dotyczących zabezpieczeń gwarantujących nienaruszalność opakowań produktów żywnościowych mogą stanowić informację zwrotną dla producentów w kontekście dyferencjacji opakowań skierowanych do różnych grup wiekowych konsumentów.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.61-71,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Krakow University of Economics, Krakow, Poland
autor
  • Krakow University of Economics, Krakow, Poland

Bibliografia

  • Carus D.A., Grant C., Wattie R., Pridham M. S., 2006, Development and validation of a technique to measure and compare the opening characteristics of tamper-evident bottle closures, “Packaging Technology and Science”, no. 19, pp. 105-118.
  • Czerniawski B., Czerniawski J., 2012, Opakowania z tworzyw sztucznych produkowane i stosowane w Polsce. Perspektywa historyczna, Wydawnictwo Business Image, Warszawa.
  • Davison M., 2011, Security of secondary packaging. Pharmaceutical Anti-Counterfeiting: Combating the Real Danger from Fake Drugs, Wiley-Blackwell, New Jersey.
  • Emblem A., Emblem H., 2000, Design Fundamentals. Packaging 2 Prototypes. Closures, RotoVisions, Liverpool.
  • Jansen R., Schelhove G., 1999, Tamper evidence − vital issue in packaging development, “Packaging Technology and Science”, no. 12, pp. 255-259.
  • Kucherer T., 2013, Point of sale. A selection of packages from supermarkets worldwide, “Packaging International”, no. 1 (special issue), pp. 50-51.
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., 2006, Opakowania w ochronie konsumenta, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., 2003a, Postęp techniczny w opakowalnictwie, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., 2003b, Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • Pascall M.A., Lee K., Fraser A., Halim L., 2009, Using focus groups to study consumer understanding and experiences with tamper-evident packaging devices, “Journal of Food Science Education Research”, no. 8, pp. 53-59.
  • Spink J., Singh J., Singh S.P., 2011, Review of package warning labels and their effect on consumer behaviour with insights to future anticounterfeit strategy of label and communication systems, “Packaging Technology and Science”, no. 24, pp. 469-484.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-0f9a4f1d-2969-4d41-b21a-469a5e9c487d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.