PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 72 | 08 |

Tytuł artykułu

Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Non-alcoholic beverages market in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Produkcja, spożycie oraz eksport napojów bezalkoholowych w Polsce w ostatnich latach odznaczały się tendencją wzrostową. Wzrost ten spowodowany był przede wszystkim coraz większą produkcją i konsumpcją napojów bezalkoholowych, co jest wynikiem większej świadomości Polaków i propagowania zdrowego stylu życia. Produkcja wód i innych napojów bezalkoholowych zorientowana jest głównie na rynek krajowy i cechuje się sezonowością. Handel zagraniczny nie odgrywa większej roli w kształtowaniu krajowego rynku napojów bezalkoholowych. Eksport stanowi zaledwie 2% ogółu eksportu rolno-spożywczego, a import tylko 1 %. Rynek napojów bezalkoholowych zmienia się i jest bardzo perspektywiczny. Znajomość trendów konsumenckich i umiejscowienie Innowacji produktowych są głównym stzmulatorem rozwoju sektora napojów bezalkoholowych.
EN
Production, consumption and export of non-alcoholic beverages In Poland in recent years has been marked by a positive trend. This increase was mainly caused by the increasing production and consumption of non-alcoholic beverages, which Is the result of greater awareness of Poles and promotion of a healthy lifestyle. The production of water and other non-alcoholic beverages is mainly market of non-alcoholic beverages. Export accounts for only 2% of total agri-food exports, and imports only 1 %.The non-alcoholic beverage market is changing and Is very promising.The knowledge of consumer trends and the location of product innovations is the main „driving force” of the development of the non-alcoholic beverages sector In Poland.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

72

Numer

08

Opis fizyczny

s.12-15,rys.,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

  • Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa

Bibliografia

  • [1] Budżety gospodarstw domowych w 2016 r. 2017. Seria: Informacje I opracowania statystyczne. Warszawa: GUS.
  • [2] Handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi. 2011-2017, nr 34-47. Seria „Analizy Rynkowe”. Warszawa: IERiGŻ-PIB, ARR/KOWR, MRiRW.
  • [3] Kalisz Stanisław, Anna Grobelna, Bartosz Kruszewski, Andrzej Mazurkiewicz. 2018. „Preferencje konsumentów na rynku napojów bezalkoholowych”. Przemyśl Spożywczy 72(6): 31-35.
  • [4] Mroziak Paulina. 2018. Rynek napojów: W pogoni za zdrowiem (analiza), www.portalspożywczy.pl z 16.04.2018 r.
  • [5] Nosecka Bożena. 2011. „Rynek soków, nektarów oraz napojów owocowych i warzywnych”. Przemysł Spożywczy 65 (6): 2-6.
  • [6] Rynek owoców i warzyw. 2011-2017, nr 38-52. Seria „Analizy Rynkowe” Warszawa: IERiGŻ-PIB, ARR/KOWR, MRiRW.
  • [7] Strojewska Irena. 2017. „Spożycie soków owocowych, warzywnych i owocowo-warzywnych w gospodarstwach domowych w Polsce”. Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 6: 4-6.
  • [8] Waszkiewicz-Robak Bożena, Elżbieta Biller, Mieczysław W. Obiedziński. 2017. „Trendy na rynku napojów bezalkoholowych” Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 4: 28-30.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-0aa5b80d-0c62-4868-9ffa-a2d5dc16ed34
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.