PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 20 | 2 |

Tytuł artykułu

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa usługowego

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Marketing strategy in a service firm

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Opracowanie strategii marketingowej w przedsiębiorstwie usługowym łączy się z koniecznością przeprowadzenia analizy firmy i rynku, określenia grupy odbiorców docelowych, pozycjonowania oferty, a także dostosowania instrumentów marketingowych do specyfiki nabywców oraz oferowanych usług, przy jednoczesnym uwzględnieniu działań marketingowych ukierunkowanych na realizację długookresowych celów przedsiębiorstwa.
EN
Marketing strategy formulation process includes the following stages: firm analysis, market analysis, segmenta¬tion, target marketing, positioning, and adjusting marke¬ting activities to a specific character and needs of the target customers, as well as making other marketing decisions aimed at the achievement of long-term objectives. In services companies creating superior value for customers requires special attention put on invisible organizations and systems, service people, servicescape, and other customers involved in a service process.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

20

Numer

2

Opis fizyczny

s.108-112,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkoła Główna Handlowa, Warszawa

Bibliografia

  • [1] GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M. 2003. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa.
  • [2] HOFFMAN K.D., BATESON J.E.G., WOOD E.H., KENYON A.J. 2009. Services Marketing: Concepts, Strategies and Cases .Cengage Learning EMEA.
  • [3] JOHANN M. 2000. Marketing usług, Oficyna Wydawni¬cza Wizja, WSM SIG, Warszawa.
  • [4] JOHANN M. 2009. Strategie marketingowe w turystyce. Difin, Warszawa.
  • [5] JOHANN M. 2010. Rola marketingu w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, nr 1.
  • [6] JOHANN M. 2010. Strategie marketingowe stosowane w praktyce polskich przedsiębiorstw. „Przegląd Orga¬nizacji", nr 4.
  • [7] JUREK-STĘPIEŃ S., PIERŚCIONEK Z., SOSNOWSKA A. 2009. Rynkowe strategie konkurencji przedsiębiorstw. Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włod¬kowica w Płocku - Wydawnictwo Naukowe NOVUM.
  • [8] KOTLER P, KELLER K.L. 2007. A framework for mar¬keting management. Pearson Prentice Hall.
  • [9] KOTLER P., ARMSTRONG G. 2010. Principles of Marke¬ting, Pearson Prentice Hall.
  • [10] LOVELOCK CH., WIRTZ J. 2007. Services Marketing. People, Technology, Strategy. Pearson Prentice Hall.
  • [11] PAYNE A. 1997. Marketing usług. PWE, Warszawa.
  • [12] THE WORLD FACTBOOK 2010. Central Intelligence Agen¬cy. www.cia.gov
  • [13] WRZOSEK W. 2004. Strategie marketingowe. PWE, Warszawa.
  • [14] www.tui.pl
  • [15] www.orbis.pl
  • [16] www.ing.pl
  • [17] www.aviva.pl

Uwagi

Rekord w opracowaniu

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-01bb7cfd-744b-4577-b257-84c705836e7c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.