PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 07 | 8 |

Tytuł artykułu

Analiza postrzegania wartości produktów żywnościowych na przykładzie studentów

Warianty tytułu

EN
Analysis of food product value perception based on students

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Podjęto próbę przeanalizowania hierarchii przestrzegania wartości produktów żywnościowych na przykładzie studentów.
EN
Customers’ perceptions of product value is sophisticated process. Similarly as a buying decision, estimation of product value in the market depends on some groups of factors connected with product, customer and market environment. Basic groups which determinate customers’ perception of the product value are: individual factors (needs, personality, attitudes), social factors (family, stereotypes, social groups), situation factors (place of purchase, timing, presence of other person), economic factors (prices, incomes). There are made marketing researches based on students’ segment. Its purpose was to estimate which factors determinate the value of some products: chewing gum, beer, convenience food, fruit juice.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

07

Numer

8

Opis fizyczny

s.13-19,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Katedra Marketingu Produktu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Al.Niepodległości 10, 60-967 Poznań
  • Katedra Marketingu Produktu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Al.Niepodległości 10, 60-967 Poznań

Bibliografia

  • Falkowski A., Tyszka T. 2001: Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 60-62.
  • Foxall G. R., Goldsmith R. E. 1998: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa, 68-69.
  • Sojkin B. 2004: Zarządzanie produktem. PWE, Warszawa, 31.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-0042aa44-827e-4fe9-bfde-96a1bbfd0299
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.