PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 08 | 3 |

Tytuł artykułu

Ocena poziomu życia rolników na tle innych grup społeczno-ekonomicznych ludności

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The evaluation of the level of living of farmers at the background of the other social groups

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W artykule dokonano oceny poziomu życia rolników na tle pozostałych grup społeczno-ekonomicznych ludności, tj. gospodarstw domowych pracowników, pracowników użytkujących gospodarstwo rolne, pracujących na własny rachunek oraz emerytów i rencistów w Polsce w 2004 roku.
EN
The evaluation of the level of living farmers at the background of the social groups has been made using the synthetic measure. It showed significant differences among the level of living of Polish households in the year 2004. Farmers’ household were characterized by the lowest level of living which is showed by the synthetic measure equaled 0,116. The highest level of living was observed among households of the self-employed (synthetic measure was 0,628).

Wydawca

-

Rocznik

Tom

08

Numer

3

Opis fizyczny

s.9-13,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Akademia Rolnicza w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań

Bibliografia

  • Budżety gospodarstw domowych w 2004 r. 2005: GUS, Warszawa.
  • Bywalec C. 1986: Wzrost gospodarczy a przemiany poziomu życia społeczeństwa polskiego w latach 1954-1980. Monografie nr 70. AE w Krakowie, 34.
  • Kwasek M. 2000: Poziom życia rolników w świetle badań budżetów gospodarstw domowych. IERiGŻ, Warszawa, 36-37.
  • Kwasek M. 2002: Poziom życia rolników w ostatniej dekadzie XX wieku. IERiGŻ, Warszawa, 129-130.
  • Wysocki F., Lira J. 2005: Statystyka opisowa. Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 2005, 175-180.
  • Warunki życia ludności w 2004 r. 2006: GUS, Warszawa.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-ffb73885-37f0-4cf9-8ad2-cd32215c4ad7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.