PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 4 |

Tytuł artykułu

System zarządzania jakością w przedsiębiorstwie spożywczym jako element jego konkurencyjności

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The system of quality management in food industry as the factor of its competitiveness

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Jednym z podstawowych warunków zaistnienia przedsiębiorstw na rynku jest poprawa jakości wytwarzanych wyrobów, a decyzja o wdrożeniu systemu zarządzania jakością, staje się warunkiem koniecznym do ich funkcjonowania. Celem artykułu było zaprezentowanie istotności, przyczyn i korzyści wdrażania SZJ w przedsiębiorstwie spożywczym w kontekście wzrostu konkurencyjności produktów firmy. Badania przeprowadzono wśród 68 pracowników ZM „Skiba” w Chojnicach w 2008 roku.
EN
The system of quality management has the influance on the effectiveness of the food industry processing. It allows better fulfillment of the employees, colaborators of distribution channels and clients' needs. It is also worth considering that the quality management system can be loaded in favour of proper or more effective construction of the strategies of competitiveness. It is connected with the necessity for profound analysis of the market priorities. In spite of the fact that the work related to implementing the system of quality management is strenuous and requires complete power mobilization, it is worthwhile. The effect of its implementing is the increased profits and consumer's satisfaction, more reasonable management of resources and market success in the corporation.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

4

Opis fizyczny

s.373-375,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, ul.18 Pułku Ułanów 18, 89-600 Chojnice

Bibliografia

  • Borys T., Rogala T. 2007: Systemy zarządzania jakością i środowiskiem. AE, Wrocław, s. 72.
  • Frąś J., Gołębiowski M., Bielawa A. 2006: Podstawy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 75-76.
  • Ligarski M. 2007: Pomiar skuteczności systemu zarządzania jakością. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 5, s. 79-81.
  • Sudoł S. 1999: Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania. TNOiK, Toruń 1999, s. 146.
  • Wawak T. 1995: Zarządzanie przez jakość. Wydawnictwo WIE, Kraków, s. 85.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-f51e760b-163b-442b-8571-f36bb3325d2a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.