PL
Marka regionalna jest jednym z elementów kreowania informacyjnej przewagi konkurencyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem identyfikacji z regionem oraz budowaniem lojalności nabywców wobec „lokalnych” produktów, usług czy przedsiębiorców. Przykładem wdrażania marki regionalnej w praktyce jest projekt marka „Lubelskie”, który ma na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej lubelskich przedsiębiorców na rynku regionalnym i krajowym, z perspektywą wchodzenia na rynki UE. Opracowanie prezentuje założenia, cele i sposoby realizacji strategii marki „Lubelskie” oraz efekty jej obecności na rynku.
EN
The regional brand strategy is one of the elements of creation information competitiveness position, which specially include identification with region and building customers loyalty to „local” products, services or entrepreneurs. An example of making of regional brand is project „Lubelskie” brand. The main aim of Lubelskie is fortification of competitiveness position of entrepreneurs from Lublin Region in the regional, national market and European Common Market in the future. The article presents objectives and methods of implementation „Lubelskie” brand and effects of its presence on the market.