PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 09 | 2 |
Tytuł artykułu

Jakość w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Quality of touristic business strategic management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule zaprezentowano znaczenie jakości w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwie turystycznym. Jakość zarządzania, w tym strategicznego, uznano jako warunek sprawnej i skutecznej realizacji celów przedsiębiorstwa. Jako sposób na osiągnięcie najwyższej jakości zarządzania wskazano na filozofię TQM. Analizując to podejście zwrócono uwagę na znaczenie ludzi i kultury organizacyjnej w poprawie jakości zarządzania.
EN
The article presents the importance of quality of Turistic Business Strategic Mangement. Quality of management, especialy strategic management, is a fundation of efficient business goles achivment. The TQM philosophy was pointed as a way of reaching the highest quality management. This turned into the discovery of the importnace of humans and business manners in improvement of quality of management.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
09
Numer
2
Opis fizyczny
s.137-142,tab.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Ekonomiki i Organizacji Gospodarstw Rolniczych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
Bibliografia
  • Jakość zarządzania przedsiębiorstwem (pod red. A. Sajkiewicz). 1999: Warszawa.
  • Kachniewska M. 2002: Zarządzanie jakością usług turystycznych. Difin, Warszawa.
  • Kłos Z. 1994: Wprowadzenie strategii TQM do polskich przedsiębiorstw . analiza uwarunkowań. Organizacja i Kierowanie 1.
  • Kulczycka J. 1997: Jak konkurować jakością? Nowe życie gospodarcze, nr 25.
  • Lisiecka K. 1998: Kultura przedsiębiorstwa jako czynnik ułatwiający zarządzanie poprzez jakość. Problemy Jakości, nr 7.
  • Oakland J.S. 1992: Total Quality Management. Butterwarth-Heinemann, Oxford 1992.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne (pod red. G. Gołembskiego). 2007: PWE, Warszawa, s. 21-22.
  • Sikorski C. 1998: Ludzie nowej generacji. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź., s. 13.
  • Stabryła A. 2002: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, s. 11.
  • Wawak T. 1995: Zarządzanie przez jakość. Kraków WIE.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody (pod red. R. Krupskiego). 1998: Wydawnictwo AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.dl-catalog-c320c666-92e3-4757-9ca1-a1d4c0c699b0
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.