PL
W części pierwszej przedstawiono teoretyczne założenia konkurencyjności i innowacyjności, ze szczególnym podkreśleniem roli innowacji w procesie budowania przewagi konkurencyjnej firm. W części empirycznej, w oparciu o materiał źródłowy pochodzący z badań Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), przeprowadzono analizę innowacyjności produktowej przedsiębiorstw polskich z sektora MSP pod kątem ich konkurencyjności na rynku krajowym i międzynarodowym. Przeprowadzona analiza wyraźnie pokazuje województwa, w których dominującą rolę odgrywają firmy innowacyjne małe i średnie.
EN
It present theoretical foundation of competitiveness in part first and innovative, with particular underlining role of innovation in process of construction of competitive superiority of firm. In empirical part, in foothold about material from research of Central Statistical Office and Polish Agency for Enterprise Development, it carry analysis of innovative of product polish enterprise from sector of small and medium firm under their corners of competitiveness on domestic market and international. Carried analysis distinctly shows provinces, small and medium firms innovative play in which predominating role.