Strategies of internationalizing the enterprises in context of food consumer's behaviours
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule zaprezentowano zmiany obserwowane w zachowaniach i postawach konsumenckich w Polsce w kontekście procesów globalizacyjnych i ich wpływ na kształtowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Szczególną uwagę poświęcono postawom Polaków wobec produktów krajowych i zagranicznych oraz rozpoznawalności marek producentów zagranicznych na polskim rynku żywnościowym.
EN
The paper presents changes in the behaviour and patterns of consumers in Poland in the context of global processes and the implications on shaping international strategy of food industry enterprises. The special attention is paid to Polish attitudes towards domestic and international products and on problem of recognizing international brands on the Polish food market.
[2] Friedlaenderova H., Tucek M.: 2002. Europe AT the Gates of Union. MEDIAN, KMR.
[3] GFK Polonia.: 2004, 2006. Badanie „Style życia w Polsce”. http://www.gfk.pl/podstrona. php?page=/page..php?id=223.
[4] Karłowska A.: 2008. Rozpoznawalność marek producentów zagranicznych i jej wpływ na tworzenie wizerunku marki. Raport wewnętrzny. Warszawa.
[5] Komor M.: 2000. Euromarketing. PWN. Warszawa.
[6] SMG/KRC Milward Brown Company: 2007. Wyniki badań segmentacyjnych. Warszawa.
[7] Szromik A.: 1998. Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. „Marketing i Rynek” nr 11.
[8] Szwacka-Salmonowicz J.: 2003. Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. Wydawnictwo SGGW. Warszawa.
[9] Szwacka-Mokrzycka J., Kociszewski M.: 2008. Consumer Behaviour change in the Global Market and its Impact on Shaping Marketing Strategies. Intercultural Dialogue and Management. Management International Conference. MIC 2008. Barcelona, Spain.