PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 03[17] |

Tytuł artykułu

Preferencje osób kupujących kwiaty cięte

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Preferences of cut flowers consumers

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W pracy przedstawiono preferencje odnośnie gatunku kupowanych kwiatów ciętych, ich barwy oraz zapachu na podstawie wywiadów przeprowadzonych wśród kupujących. Odniesiono je do informacji na temat wielkości sprzedaży poszczególnych gatunków kwiatów ciętych w wybranych kwiaciarniach miasta Poznania.
EN
The results of interviews suggest that majority of the cut flowers’ consumers has favourite kind of flower, among which most frequently pointed one was the rose. More than half of the interviewed favour the uniform colour of cut flowers and red colour was the most favourite one. The subtle smell of flowers was the most preferable one but the intensive fragrance was favoured for more consumers than odourless flowers. The data from selected florists’ confirm the information from interviews – in spite of the occasion, roses were the most demanded cut flowers.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

s.47-55,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań

Bibliografia

  • Cecot A., 2006. Dzień Matki 2006 okazał się rekordowy. Hasło Ogrodnicze 7, 122.
  • Jabłońska L., 2004 a. Polskie kwiaciarstwo w statystyce. Rośliny Ozdobne 4, 17-18.
  • Jabłońska L., 2004 b. Polskie kwiaciarstwo na tle zmian zachodzących w Unii Europejskiej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 1, 18-26.
  • Jabłońska L., 2006. Kierunki produkcji kwiaciarskiej na świecie. Rośliny Ozdobne 4, 3-4.
  • Jankowska A., 2006. Zróżnicowanie sprzedaży kwiatów w ciągu roku w wybranych kwiaciarniach miasta Poznania. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
  • Michalski R., 2007. Potrzeby i oczekiwania klientów kupujących kwiaty cięte. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
  • Podymniak M., 2006. Sukces zależy od odmian. Hasło Ogrodnicze 7, 128-129.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., 1998. Marketing. Dom Wydawniczy ABC, 80-84.
  • Żyła S., 2006. Obiecujące odmiany róż szklarniowych. Hasło Ogrodnicze 6, 126-127.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-56442041-d1d9-4a37-ba95-9663180600bc
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.