PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 3 |
Tytuł artykułu

Marka jako czynnik budowy konkurencyjności przedsiębiorstw w sektorze żywnościowym w Polsce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Celem opracowania było przedstawienie zagadnień związanych ze znaczeniem marki w aspekcie zapewnienia konkurencyjności przedsiębiorstw w sektorze żywnościowym. W opracowaniu szczególną uwagę zwrócono na proces budowy marki, włączając proces budowy marki na rozwiniętych rynkach produktów żywnościowych. Przedstawiono również postrzeganą wartość marek jako element budujący jej konkurencyjność.
EN
The importance of brand can be analysed in companies and consumer aspects. Company-based importance of brand is related with financial results, loyalty of distribution channels and price premium. The aim of this study was to present the selected elements of brand development as a base for competitiveness offood companies. The special attention was given to the process of brand building in general and in food companies operating on high concentrated markets.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
10
Numer
3
Opis fizyczny
s.180-185,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
Bibliografia
  • Aaker D.A. 1991: Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, Toronto.
  • Altkorn J. 1999: Strategia marki. PWE, Warszawa.
  • De Chernatony L. 2003: Marka. Wizja i tworzenie marki. GWP, Gdańsk.
  • Dębski M. 2007: Architektura marek jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek, Nr 5, s. 14-19.
  • Górska-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl T. 2002: Marka na rynkach produktów żywnościowych. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Kall J. 2005: Tożsamość marek należących do sieci detalicznych. AE, Kraków.
  • Keller K.L. 2000: The Brand Report Card. Harvard Business Review, 1.01.2000, s.147-157.
  • Kotler Ph. 1994: Marketing Management. Prentice Hall International, New Jersey.
  • Kotler Ph. 2005: Marketing. Rebis, Poznań.
  • McWiliam G., de Chernatony L. 1990: Appreciating Brands as Assets through Using a Two-Dimentional Model. International Journal of Advertising, No 2.
  • Murphy J.M. 1987: Branding: A Key Marketing Tool. McGraw-Hill, New York.
  • Urbanek G. 2002: Zarządzanie marką. PWE, Warszawa.
  • Urbanek G. 2007: Rankingi szczegółowe. [W:] Marki polskie. Ranking najcenniejszych polskich marek. Rzeczpospolita, 6.12.
  • Witek-Hajduk M.K 2001: Zarządzanie marką. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.dl-catalog-444bbf65-7f50-40b8-ac9c-20ed688376a5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.