PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 03[52] |
Tytuł artykułu

Merchandising jako skuteczna technika marketingu handlowego

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Merchandising as an efficiency technology of marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W opracowaniu przedstawiono istotną rolę, jaką w życiu każdego konsumenta odgrywa merchandising. Zwrócono szczególną uwagę na merchandising handlowy, opisując jego techniki oraz obrazując je na przykładzie wybranego hipermarketu Carrefour w Siedlcach. Przy pomocy opisu wyników badań podjęto próbę określenia, w jakim stopniu merchandising wpływa na konsumenta i jego wybory dotyczące zakupów. Stwierdzono, że umiejętne stosowanie wyszukanych technik sprzedaży – w tym merchandisingu sprawiają często, że klienci nabywają produkty, które są im zbędne lub kupują większe ich ilości. Dzieje się tak dlatego, że merchandising na rozwiniętym rynku gospodarki wolnorynkowej w sposób bardzo istotny oddziałuje na zachowanie każdego konsumenta.
EN
In the paper showed role of merchandising in consumer live. It was presented technical site of handle merchandising basis on Carrefour hypermarket data in Siedlce city. Article gives an answer in question how high merchandising effects of customer and his choices of shopping. It was showed related between merchandising and buying more goods by customer.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.299-310,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
  • Instytut Zarządzania i Marketingu, Akademia Podlaska w Siedlcach, ul.Żytnia 17/19, 08-110 Siedlce
Bibliografia
  • 1. Borusiak B., Merchandising, [w:] Kompendium wiedzy o handlu, praca zbiorowa pod red. M. Sławińska, PWN, Warszawa 2008
  • 2. Buttle F., Merchandising, „European Journal of Marketing” 1984, nr 6/7
  • 3. Chwałek J., Innowacje w handlu, PWE, Warszawa 1992
  • 4. Chwałek J., Nowoczesny sklep, WSiP, Warszawa 1993
  • 5. Drzazga M., Merchandising w przedsiębiorstwie handlowym, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002
  • 6. Foxall G.R, Goldsmith R.E, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998
  • 7. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing-punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996
  • 8. Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985
  • 9. McGoldrick P.J., Retail marketing, McGraw-hill, London 1990
  • 10. Nowacki R., Reklama, Gryfin 2006
  • 11. Stanisławski J., Wielki słownik angielsko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 1995
  • 12. Stopczyński D., Marketing w Praktyce „Sztuka merchandisingu", 1996, Nr 12
  • 13. Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998
  • 14. Underhill P., Dlaczego kupujemy, MT Biznes, Warszawa 2001
  • 15. Woytowicz-Neymann M., Kozierkiewicz R., Puławski M., English-Polish Business Dictionary, PWE, Warszawa 1991
Uwagi
PL
Rekord w opracowaniu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.dl-catalog-4406ea75-8c84-4d22-a191-761d7089e35b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.