PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 3 |

Tytuł artykułu

Kreowanie konkurencyjności w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego (studia przypadków)

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Podjęto próbę identyfikacji źródeł konkurencyjności oraz instrumentów konkurowania w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Wyniki badań wykazały, że do najważniejszych źródeł konkurencyjności zaliczono: postęp technologiczny, umiejętności zarządzania, inwestycje oraz preferencje konsumentów. Natomiast najczęściej stosowanymi instrumentami konkurowania w badanych przedsiębiorstwach były jakość wyrobu oraz wizerunek firmy.
EN
The main aim of this article was to indentify competitiveness sources and competition instruments of enterprises in the food industry. Results of the research have exerted that the most important competitiveness sources were: technological progress; management, investments and consumer 's preferences.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

3

Opis fizyczny

s.73-76,tab.,bibliogr.

Twórcy

Bibliografia

  • Jakubów L. 2005: Źródła sukcesów małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot, 300.
  • Mantura W. 2002: Identyfikacja czynników sukcesu i konkurencyjności przedsiębiorstwa. [W:] Skawińska E. (red.), Problemy wdrażania strategii rozwoju województwa wielkopolskiego. Poznań, 87.
  • Nieżurawski L., Skonieczek A. 2005: Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (na przykładzie regionu warmińsko-mazurskiego). Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot, 97-105.
  • Pierścionek Z. 2006: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, 202-203. Sikorski C. 2006: Kultura organizacyjna. Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 1-21.
  • Skawińska E. 2002: Reakcje na zmiany a konkurencyjność przedsiębiorstw. [W:] Skawińska E. (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście. PWN, Warszawa-Poznań, 83-86.
  • Stankiewicz M.J. 2005: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora TNOiK, Toruń, 36-217.
  • Tokarski A., Tokarski M. 2006: Bariery rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i sposoby ich przezwyciężenia. [W:] Otto J., Maciaszczyk A. (red.), Szanse rozwoju polskiego sektora MSP na Jednolitym Rynku Europejskim. Monografie (t.1). Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź, 111-112.
  • Zalewski R. 2002: Konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłu żywnościowego - case studies. [W:] Skawińska E. (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWN, Warszawa - Poznań, 207-211.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-41b876fd-3207-4c02-abbe-71bb8f3b7d71
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.