PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 27 | 4 |
Tytuł artykułu

The importance of assessment of the principle of "mutual supplier-customer relationships" in industrial enterprises in the Slovak Republic

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
One of the fundamental principles of quality management is building mutual supplier-customer relations. Many organizations found in practice that effectively meeting customer needs could be achieved by creating partnerships with several reputable and capable suppliers. Partnering with suppliers should become an essential tool in the structure of supply relationships, which are essential for success of business. The aim of this contribution is to show the importance of partnership.
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
27
Numer
4
Opis fizyczny
p.23-26,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Institute of Industrial Engineering, Management and Quality, Institute of Engineering Pedagogy and Humanities, Faculty of Materials Science and Technology, Slovak University of Technology, Paulinska 16, 917 24 Trnava, Slovak Republic
autor
Bibliografia
  • 1. ISO 9004:2009: Managing for the sustained success of an organization. A quality management approach.
  • 2. Nenadál J. (2006): Management partnerství s dodavateli. Praha, Management Press. ISBN 80-7261-152-6.
  • 3. Paulová I. a kol. (2010). Perspektívy rozvoja manažérstva kvality v súvislosti s požiadavkami trhu SR. AlumniPress. ISBN 978-80-8096-129-9, Trnava.
  • 4. Vaňová J., Kučerová M. (2010): Continuous improvement in quality management. In: RaDMI: 10th International conference "Research and development in mechanical industry". Proceedings.Vol. 2. Donji Milanovac, Serbia. Vrnjačka Banja: SaTCIP. ISBN 978-86-6075-018-3. S. 975-978.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.dl-catalog-2f3e69ce-a286-4daf-a620-e8f935c28871
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.