PL
Przeprowadzono próbę identyfikacji zachowań konkurencyjnych przedsiębiorstw rolno-spożywczych wobec klientów i rywali rynkowych oraz najważniejszych źródeł ich konkurencyjności, a także cenionych przez nich instrumentów konkurowania. Na podstawie badań empirycznych dokonano oceny warunków konkurowania, postrzeganej siły konkurencji oraz zakresu informacji pozyskiwanej przez przedsiębiorstwa o otoczeniu konkurencyjnym. Na podstawie kierunków inwestowania uznawanych przez respondentów za efektywne w budowaniu potencjału konkurencyjności oraz czynników kształtujących decyzje, co do stosowanych instrumentów konkurencji dokonano próby identyfikacji zachowań konkurencyjnych firm wobec rywali rynkowych.
EN
This paper identifies and examines some competitive behaviors of agri-food enterprises towards clients and market competitors as well as the most important sources of their competitiveness and competing instruments important for them . Basing on empirical data an author evaluated the competing conditions, competition strength as well as information scope which is colleted by enterprises in competitive environment. Basing on investment directions took by respondents for effective in competitiveness potential building as well as the factors shaping the decision regarding competition instruments an author identified competitive behaviors of firms towards market competitors.