PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 09 | 4 |

Tytuł artykułu

Ceny i marże w łańcuchu marketingowym produktów mięsnych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Prices and margins in the marketing chain of meat products

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W pracy przedstawiono wyniki badań nad kształtowaniem się cen i marż w łańcuchu marketingowym schabu środkowego z kością oraz szynki gotowanej w latach 1999-2005. Przeprowadzone analizy wskazują na największą zmienność i zróżnicowanie cen w pierwszym ogniwie rozpatrywanych łańcuchów marketingowych (sfera skupu żywca wieprzowego), mniejszą zmienność i zróżnicowanie cen w sferze produkcji i sprzedaży detalicznej szynki gotowanej niż schabu środkowego oraz malejący udział przetwórców mięsa w cenie finalnej tych produktów.
EN
In the paper there are presented the results of research which main goal was to evaluate the level of margins and differentiation and variability of prices of pork lion and ham in theirs marketing chain in the years 1999­2005. The empirical price analysis shows the highest differentiation and variability of prices in the first level of marketing chain analyzed products. It was also indicated the higher differentiation and variability of prices for pork loin than ham and decreasing share of producers in creating consumer prices, for both products.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

09

Numer

4

Opis fizyczny

s.96-100,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Analizy Rynku i Marketingu, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul.R.Prawocheńskiego 19, 10-720 Olsztyn

Bibliografia

  • Biuletyny statystyczne. 2000-2006: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Ceny w Gospodarce Narodowej w 2003 roku. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2005 roku [www.stat.gov.pl]. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2000 roku. 2001: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Ceny w Gospodarce Narodowej w 2002 roku. 2003: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Figiel S., Białek A. 2005: Zagadnienie transmisji cen na rynkach produktów rolnych i żywnościowych. Roczniki Naukowe SERiA, tom VII, zeszyt 5, 26-31.
  • Figiel S. Kozłowski W. Pilarski S. 2001: Marketing w agrobiznesie. Tom I: Marketing towarów rolnych. Wydawnictwo UWM w Olsztynie, 23.
  • Seremak-Bulge J., Hryszko K. 2004: Wpływ integracji na ceny podstawowych surowców rolniczych. Prze­mysł Spożywczy, nr 4, 40-45.
  • Toruń Ł. 2004: Cenowe oczekiwania sprzed integracji. Marketing w Praktyce, nr 5., 42-45.
  • Urban R. 2003: Ceny, marże i koszty produkcji żywności w Polsce i Unii Europejskiej. Przemysł Spożywczy, nr 8, 40-41.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-15bfe032-6b9f-4c67-998a-f1210871659c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.