PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2014 | 60 | 1 |

Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność a projakościowe zarządzanie organizacją

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Social responsibility versus pro-qualitative organisation management
RU
Social'naja otvetctvennost’ i prokachestvennoe upravlenie organizaciejj

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Zmienność i złożoność otoczenia stanowią wyzwania, którym muszą sprostać organizacje funkcjonujące w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej. W publikacji autor prezentuje istotę optymalizacji jakości procesu zarządzania i funkcjonowania organizacji, poprzez wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności, ukazanie znaczenia trwałego i zrównoważonego rozwoju.
EN
Changeability and complexity of the environment constitute challenges which should be dealt with by organisations functioning in the today’s reality. In the article, the author presents the core of optimisation of the process of management and functioning of an organisation by means of the use of the concept of social responsibility. The aim of the article is to show sustainable development of an organisation.
RU
Изменчивость и сложность окружающей среды представляют собой вызовы, с которыми должны совладеть организации, функционирующие в нынешней экономической действительности. В статье автор представляет суть оптимизации качества процесса управления и функционирования организации посредством использования концепции социальной ответственности, представления значения устойчивого развития.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

60

Numer

1

Opis fizyczny

s.70-79,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Katedra Procesu Zarządzania, Wydział Zarządzanie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul.Rakowicka 27, 31-510 Kraków

Bibliografia

  • Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Adamczyk J. (2013), Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  • Bowen H.R. (1953), Social Responsibilities of the Businessman, Harper&Row, New York.
  • Friedman M. (1999), Społeczna odpowiedzialność biznesu to zwiększenie zysków, (w:) Chryssides D., Kaler H.J. (red.), Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kafel P., Sikora T. (2011), Integracja systemów zarządzania, "Problemy Jakości", nr 8.
  • Łukasiński W. (2012), Doskonalenie organizacji zarządzanej projakościowo z wykorzystaniem modeli samooceny, Wydawnictwo Naukowe AKAPIT, Kraków.
  • PN-EN ISO 9000:2006, Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  • Rybak M. (2004), Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wyroba A. (2013), Społeczna odpowiedzialność organizacji w systemach zarządzania, "ABC Jakości. Badania. Certyfikacja. Notyfikacja. Quality Review", nr 1-2.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-ffe322c7-202c-4aa7-9152-1c25eae33be0
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.