PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 10[59] |

Tytuł artykułu

Customer - targeted strategy as a component of marketing strategy

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Total, customer targeted strategy comprises two solutions: marketing stimulation strategy and market segmentation strategy. Marketing stimulation strategy is an aggregate of two main instruments of influence: a broadly understood “set of benefits”, and its price consistent with the mission statement and the desired marketing image, reflecting the aspirations regarding the quality of the conducted economic activity. Two issues (market segmentation strategy) must be settled prior to implementation of the method affecting the market with quality-price benefits: enterprise potential analysis in terms of feasibility of implementation of a given marketing stimulation strategy and multi-faceted analysis of the clients on the market. Both components are characterized.
PL
Celem opracowania jest ogólna charakterystyka komponentu strategii marketingowej, określonego jako strategia nakierowana na klientów. Według Autora, strategia nakierowana na klientów składa się z dwóch poziomów: strategii stymulacji rynku i strategii podziału rynku. Oba komponenty zostaną scharakteryzowane. Właściwe rozważania zostaną poprzedzone zarysem autorskiego rozumienia pojęcia „strategia marketingowa” oraz prezentacją założeń przyjętych przez autora dla formułowania tego rozumienia. Jest to konieczne, ponieważ przyjęte rozumienie strategii marketingowej tworzy „szkielet” dla pojęcia strategia nakierowana na klientów.

Słowa kluczowe

Twórcy

autor
  • Cracow University of Economics, Krakow, Poland

Bibliografia

  • 1. Becker J: Marketing-Konzeption, Grundlagen des strategischen Marketing-Managements, Vahlen, Munchen 1988.
  • 2. Faulkner D, Bowman C: Strategie konkurencji, Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  • 3. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  • 4. Niestrój R: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • 5. Porter M.E.: Strategia konkurencji – metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • 6. Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia „strategia marketingowa”, „Przegląd Organizacji”, 2003, nr 3.
  • 7. Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia „strategia marketingowa” (w warunkach orientacji marketingowej), Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 602, Kraków 2002.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-f9c13f96-33fe-4d4f-a1b1-313919b16443
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.