Warianty tytułu
Individual farm as the subject of the information market
Języki publikacji
Abstrakty
Jakościowo nowe zjawiska zachodzące we współczesnym świecie, określane mianem nowej gospodarki informacyjnej otwierają przed szeroko pojętą informacją nie występujące dotychczas role. Niewątpliwie każdy podmiot działający na rynku posiada potrzeby informacyjne. Ich zakres, treść i jakość jest różna. Artykuł stanowi próbę scharakteryzowania cech rynku informacyjnego ze względu na powiązania z sektorem agrobiznesu, a w szczególności wskazuje miejsce indywidualnych gospodarstw rolnych na tym rynku. Analizując praktykę rynków informacyjnych we współczesnej gospodarce można stwierdzić, iż ogólne prawidłowości funkcjonowania rynków dóbr i usług mają zastosowanie także dla rynku informacji. We współczesnej gospodarce znaczenie informacji jako czynnika wytwórczego jest decydujące dla rozwoju społecznego i ekonomicznego, natomiast sektor informacyjny jest coraz ważniejszy i rozwija się bardzo dynamicznie.
Information has never been used so frequently in the economy before. It is caused by new trends called new information economy. It is said, that each subject that is active on the market, has different information needs. The article is the trial of showing the information market and its features. The place of Individual Farms on the information market is shown. The role of information as the productive factor grow up quickly and is very important for the economic development. The information market as the sector of global economy develops very dynamic, so we can say that the future position of the Individual Farms will depend on the information.
Słowa kluczowe
Wydawca
Rocznik
Tom
Numer
Opis fizyczny
s.16-19,bibliogr.
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Katedra Makroekonomii i Gospodarki Żywnościowej al. Niepodległości 10, 60-967 Poznań
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Katedra Makroekonomii i Gospodarki Żywnościowej al. Niepodległości 10, 60-967 Poznań
Bibliografia
- Adamowicz M. (2000): Rola informacji rynkowej w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych w agrobiznesie. [W:] Rola informacji tynkowej w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych w agrobiznesie, Niezgoda D. (red.). Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin.
- Goban-Klas T. (1999): Media i komunikowanie masowe; teorie i analizy prasy, radia telewizji i Internetu. PWN, Warszawa, Kraków.
- Krzymieniewska G. (2000): Mentalność ekonomiczna mieszkańców wsi. Wydawnictwo AE, Poznań.
- Oleński J. (2001): Ekonomika informacji. PWE, Warszawa.
- Oleński J. (2003): Ekonomika informacji. Metody. PWE, Warszawa.
- Penc J. (1997): Strategia zarządzania. Perspektywiczne myślenie i systemowe działanie. Warszawa.
- Stachak S. (1998): Ekonomika agrofirmy. PWN, Warszawa.
- Tomczak F. (1998): Gospodarstwo rodzinne. [W:] Encyklopedia agrobiznesu, Woś A. (red.). Fundacja Innowacja, Warszawa.
- Woś A. (2001): Rolnictwo polskie wobec procesów globalnych w gospodarce. lERiGŻ, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-f87be8f5-2730-48ee-a68c-80521a11c766