1. Barska A.: Online shopping in the opinion of young consumers. Management, vol. 17, no. 1, 2013.
2. Bartosik-Prugart M.: Kulturowe uwarunkowania zachowań konsumentów na przykładzie młodych Europejczyków. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
3. Belka I.: Globalizacja konsumpcji i jej wpływ na strategie reklamy w świetle badań empirycznych [w:] Innowacje w marketingu (red. M. Kruczyński). Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2001.
4. Hofstede G.: Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. PWE, Warszawa 2000.
5. Karcz K.: Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe. PWE, Warszawa 2004.
6. Kieżel E.: Konsumencki proces decyzyjny i jego determinanty. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2006.
7. Korejwo J.: Rośnie rynek dań gotowych – flaki, klopsy i pulpety. Rynek Spożywczy, nr 1-2, 2009.
8. Kotler P.: Marketing. Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005.
9. Makarski S.: Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.
10. Olejniczak T.: Determinanty zachowań konsumentów na polskim rynku żywności wygodnej [w:] Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku. Zeszyty Naukowe, nr 609 – Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 16. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2010.
11. Patrzałek W.: Czynniki kulturowe a zachowania konsumenckie [w:] Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich (red. W. Patrzałek). Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2004.
12. Popławski W., Skawińska E.: Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. PWE, Warszawa 2012.
13. Skawińska E., Zalewski R.I.: Klastry biznesowe w rozwoju konkurencyjności i innowacyjności regionów. Świat – Europa – Polska. PWE, Warszawa 2009.
14. Szwacka-Salmonowicz J.: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. Rozprawy Naukowe i Monografie. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.