PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 26 | 2[76] |

Tytuł artykułu

Wpływ zjawiska uczenia i zapominania na czas realizacji powtarzalnych procesów budowlanych realizowanych w warunkach losowych

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The impact of learning-forgetting phenomenon on duration of repetitive construction processes conducted in random conditions

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Wpływ zjawiska uczenia się i zapominania na czas realizacji powtarzalnych procesów budowlanych realizowanych w warunkach losowych. Przedsięwzięcia budowlane często obejmują swym zakresem roboty wielokrotnie powtarzane na identycznych lub podobnych obiektach lub ich częściach, zwanych działkami roboczymi. Cykliczność procesów budowlanych umożliwia zastosowanie teorii uczenia się i zapominania do planowania realizacji przedsięwzięć budowlanych. W artykule przedstawiono przykład zastosowania teorii uczenia i zapominania w procesie planowania realizacji wielokondygnacyjnego budynku mieszkalnego w warunkach losowych.
EN
The impact of learning–forgetting phenomenon on duration of repetitive construction processes conducted in random conditions. Construction projects encompass repetitive works carried out on the same or similar object parts, called working units. Due to the cyclical nature of construction processes it is possible to use the learning– –forgetting theory to construction projects scheduling. The article shows an example of using learning–forgetting theory in the planning of implementation multi-storey residential building in random conditions.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

26

Numer

Opis fizyczny

s.202-209,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Inżynierii Procesów Budowlanych, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska, ul.Nadbystrzycka 40, 20-618 Lublin
autor
  • Katedra Inżynierii Procesów Budowlanych, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska, ul.Nadbystrzycka 40, 20-618 Lublin

Bibliografia

  • Carlson, J.G. (1973). Cubic learning curves-precision tool for labor estimating. Manufacturing Engineering & Management, 71(5), 22-25.
  • Carlson, J.G. i Rowe R.J. (1976). How much does forgetting cost? Industrial Engineering, 8(9), 40-47.
  • Elmaghraby, S.E. (1990). Economic manufacturing quantities under conditions of learning and forgetting (EMQ/LaF). Production Planning and Control, 1(4), 196-208.
  • Globerson, S. i Levin, N. (1987). Incorporating forgetting into learning curves. International Journal of Operations & Production Management, 7(4), 80-94.
  • Globerson, S., Levi, N. i Shtub, A. (1989). Impact of breaks on forgetting when performing a repetitive task. IIE Transactions (Institute of Industrial Engineers), 21(4), 376-381.
  • Hinze, J. i Olbina, S. (2009). Empirical analysis of the learning curve principle in prestressed concrete piles. Journal of Construction Engineering and Management, 135(5), 425-31.
  • Jaber, M.Y. i Bonney, M. (1996). Production breaks and the learning curve: the forgetting phenomenon. Applied Mathematical Modelling, 20(2), 162-169.
  • Jarkas, A.M. (2010). Critical investigation into the applicability of the learning curve theory to rebar fixing labor productivity. Journal of Construction Engineering and Management, 136(12), 1279-1288.
  • Jarkas, A.M. i Horner, M. (2011). Revisiting the applicability of learning curve theory to formwork labour productivity. Construction Management and Economics, 29, 483-493.
  • Lam, K.C., Lee, D. i Hu, T. (2001). Understanding the effect of the learning-forgetting phenomenon to duration of projects construction. International Journal of Project Management, 19, 411-420.
  • Lutz, J., Halpin, D. i Wilson, J. (1994). Simulation of learning development in repetitive construction. Journal of Construction Engineering and Management, 120(4), 753-773.
  • Łapuńka, I., Pisz, I. i Marek-Kołodziej, K. (2015). Pragmatyzm krzywych uczenia się i doświadczeń w aspekcie organizacji projektowych. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 16(5, część II), 29-41.
  • Mályusz, M. i Pém, A. (2013). Prediction of the learning curve in roof insulation. Automation in Construction, 36, 191-195.
  • Pellegrino, R., Costantino, N., Pietrroforte, R. i Sancilio, S. (2012). Construction of multi-storey concrete structures in Italy: patterns of productivity and learning curves. Construction Management and Economics, 30(2), 103-115.
  • Wright, T.P. (1936). Factors affecting the cost of airplanes. Journal of the Aeronautical Sciences, 3(4), 122-128.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e7f5c7f5-a021-4d32-8035-66e7358d11c9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.